mercoledì 18 luglio 2018

bryan caplan transfer of learning

bryan caplan transfer of learning
riccardo-mariani@libero.it
Citation (APA): riccardo-mariani@libero.it. (2018). bryan caplan transfer of learning [Kindle Android version]. Retrieved from Amazon.com

Parte introduttiva
Evidenzia ( giallo) - Posizione 1
Low Transfer of Learning: The Glass Is Half Full 14 By Bryan Caplan
Evidenzia ( giallo) - Posizione 6
they are “teaching their students how to think.”
Nota - Posizione 6
QUEL CHE AMANO PENSARE GLI INSEGNANTI...NN CONTA L UTILITÀ DELLA MATERIA
Evidenzia ( giallo) - Posizione 6
educational psychologists have spent over a century looking for evidence
Nota - Posizione 7
RICERCA INTENSIVA
Evidenzia ( giallo) - Posizione 8
results are decidedly negative.
Nota - Posizione 8
Cccccccc
Evidenzia ( giallo) - Posizione 12
the kinds of transfer hoped for do not occur.
Nota - Posizione 12
LA CONCLUSIONE
Evidenzia ( giallo) - Posizione 13
E. L. Thorndike
Nota - Posizione 13
UN PIONIERE
Evidenzia ( giallo) - Posizione 14
studies of Latin disciplined the mind, preparing people for better performance in other subject matters.
Nota - Posizione 15
L OGGETTO DEI SUOI STUDI
Evidenzia ( giallo) - Posizione 16
Thorndike (1923) found no advantage of Latin
Nota - Posizione 17
ESITO
Evidenzia ( giallo) - Posizione 19
Thorndike’s early and troubling findings have reemerged again and again
Nota - Posizione 20
RIPETIZIONI
Evidenzia ( giallo) - Posizione 25
the glass is half full.
Nota - Posizione 25
GUARDIAMO AL FATTO POSITIVO
Evidenzia ( giallo) - Posizione 26
American adults’ literacy and numeracy is shockingly low.
Nota - Posizione 26
PARTIAMO DA UN DATO
Evidenzia ( giallo) - Posizione 27
trouble correctly interpreting a t.v. guide
Nota - Posizione 27
ESEMPIO DI DIFFICOLTÀ
Evidenzia ( giallo) - Posizione 28
we would have to conclude that most American adults are simply unemployable.
Nota - Posizione 28
LA TRISYE CONCLUSIONE
Evidenzia ( giallo) - Posizione 29
their lack of general knowledge strongly suggests their lack of specific knowledge.
Nota - Posizione 29
IL RAGIONAMENTO FALLACE
Evidenzia ( giallo) - Posizione 30
Americans perform a wide variety of jobs competently.
Nota - Posizione 31
INVECE
Evidenzia ( giallo) - Posizione 31
Step 1: Specialize. Step 2: Practice, practice, practice.
Nota - Posizione 32
COME MAI?
Evidenzia ( giallo) - Posizione 35
Wouldn’t it be better if this task-specific competence naturally blossomed into across-the-board excellence?
Nota - Posizione 36
CERTO!!!!!!!MA VA BENE ANCHE COSÌ
Evidenzia ( giallo) - Posizione 39
The Voice of Cold, Hard Truth to All Would-Be Educators
Nota - Posizione 39
Ttttttttttttt
Evidenzia ( giallo) - Posizione 44
popularizing free-market ideas.
Nota - Posizione 44
MEGLIO ESSERE DORETTI O TRASVERSALI
Evidenzia ( giallo) - Posizione 45
popularize your point bluntly and clearly, or you fail
Nota - Posizione 46
CONCLUSIONE
Evidenzia ( giallo) - Posizione 48
Douglas Detterman, quoted in Robert Haskell’s Transfer of Learning.
Nota - Posizione 50
CITAZIONE
Evidenzia ( giallo) - Posizione 52
I thought it was important to make things as hard as possible for students
Nota - Posizione 52
ALL INIZIO
Evidenzia ( giallo) - Posizione 52
they would discover the principles for themselves.
Nota - Posizione 53
L INTENTO
Nota - Posizione 53
L ABILITÀ PRIVILEGIATA DA CHI PENSA CHE SIA PORTATILE ALTROVE
Evidenzia ( giallo) - Posizione 53
discovery
Evidenzia ( giallo) - Posizione 54
education, as the learning of information.
Nota - Posizione 54
UNA VISIONE PIÙ CORRETTA
Evidenzia ( giallo) - Posizione 54
make it as easy for students as possible.
Nota - Posizione 55
LA STRATEGIA PIÙ RAZIONALE
Evidenzia ( giallo) - Posizione 55
Before, I expected students to infer the general conclusion from specific examples. Now I provide
Nota - Posizione 56
IL CAMBIAMENTO
Evidenzia ( giallo) - Posizione 57
you should teach people exactly what you want them to learn
Nota - Posizione 58
IL PRINCIPIO
Evidenzia ( giallo) - Posizione 62
The Case Against Latin 17 By Bryan Caplan
Nota - Posizione 64
Ttttttttttttt
Evidenzia ( giallo) - Posizione 66
Frederic Bastiat
Nota - Posizione 66
UN NEMCO DEL LATINO
Evidenzia ( giallo) - Posizione 68
In the Middle Ages, he admits, “There were only Latin books; writing was done only in Latin;
Nota - Posizione 68
UN TEMPO AVEVA SENSO IMPARARLO
Evidenzia ( giallo) - Posizione 74
Knowing a language, like knowing how to read, means having possession of an instrument.
Nota - Posizione 75
LA LETTURA È UNO STRUMENTO
Evidenzia ( giallo) - Posizione 75
spend our whole youth in making ourselves masters of an instrument that is good for nothing– or
Nota - Posizione 76
ASSURDO
Evidenzia ( giallo) - Posizione 80
a means of developing the intellect.
Nota - Posizione 80
IL RUOLO DEL LATINO PER MOLTI
Evidenzia ( giallo) - Posizione 80
The Greeks, who did not learn Latin, were not lacking in intelligence,
Nota - Posizione 81
CONTROESEMPIO
Evidenzia ( giallo) - Posizione 84
Modern educational psychology backs Bastiat up. Here‘s a nice short summary of the century-long literature.
Nota - Posizione 86
CONFERME ATTUALI
Evidenzia ( giallo) - Posizione 99
The most promising place to look for side benefits of Latin education would be in the acquisition of other Romance languages. Even here, though, Latin turns out to be less helpful than French,
Nota - Posizione 101
ECEZIONE
Evidenzia ( giallo) - Posizione 109
“If the fact that the market rewards Latin isn’t strong evidence in favor of the signaling model of education, what is?”
Nota - Posizione 111
SIGNALING