BAMBINI DAVANTI ALLO SMARTPHONE: UN DEJA VU
Pensa a tuo figlio come a un ragazzino sempre alle prese con una realtà alternativa. Qualcosa dove non valgono le normali regole della vita, qualcosa in cui prevale l'immaginazione. Tu ti preoccupi perché questa realtà alternativa è così avvincente che il bambino non riesce a staccare. Perché non vuole uscire più di casa e sembra avere tutto cio' di cui ha bisogno nella sua cameretta. La vita all'aperto non sembra avere attrattive di sorta per lui. Annusi il pericolo e pensi sempre: "devo fare qualcosa, non riesce più a distinguere la finzione dalla realtà!".
Calma, quello che stai vivendo è una condizione ricorrente nella storia. Vengono subito in mente le donne che leggevano i romanzi alla fine del 1800, figurine eternate da Gustave Flaubert in "Madame Bovary".
Avere dei precedenti aiuta a capire il problema e le sue soluzioni.
In defense of screen time
Citation (APA): Jeffery, B. (2019). In defense of screen time [Kindle Android version]. Retrieved from Amazon.com
Parte introduttiva
Evidenzia (giallo) - Posizione 2
In defense of screen time By Björn Jeffery•
Evidenzia (giallo) - Posizione 5
Imagine young people longing for an alternate reality. One where regular rules of life do not apply, and one where your imagination prevails. Their parents worry, because this alternate reality is so compelling that these young people sometimes don’t want to leave it. They don’t want to go outside– they have all they need from their new world. Some of them never want to go back to the realities of everyday life.
Evidenzia (giallo) - Posizione 9
in danger of not being able to differentiate between fiction and life”.
Nota - Posizione 10
Cccccc
Nota - Posizione 10
Cccccc
Evidenzia (giallo) - Posizione 10
Does this sound familiar? I am of course talking about women reading fictional books, in the late 1800s. In particular, reading the novel “Madame Bovary”
Nota - Posizione 11
Ccccccc
Nota - Posizione 11
Ccccccc
Evidenzia (giallo) - Posizione 14
young women as particularly susceptible to the fantasies they find in novels
Nota - Posizione 14
FLAUBERT
Nota - Posizione 14
FLAUBERT
Evidenzia (giallo) - Posizione 17
Concerns about our young are in fact very common, and have been so for hundreds of years.
Evidenzia (giallo) - Posizione 18
we can also benefit from learning what the actual outcomes of many of these changes have been.
Evidenzia (giallo) - Posizione 21
How can we talk about screen time without knowing what is taking place on the screen?
Nota - Posizione 21
Ttttttttt
Nota - Posizione 21
Ttttttttt
Evidenzia (giallo) - Posizione 22
example of books as it represents a media format that is not only accepted, but almost universally seen as preferable. Books are great.
Evidenzia (giallo) - Posizione 24
Is it good that kids read books? Generally speaking, yes,
Evidenzia (giallo) - Posizione 25
any type of book? Not necessarily. You wouldn’t choose “50 Shades of Grey” as a bedtime
Evidenzia (giallo) - Posizione 27
we can conclude that books themselves are neither good nor bad. They can be both. It depends on the context, the reader, the intent– and of course it depends on the book itself.
Evidenzia (giallo) - Posizione 30
I’m sure you’ve heard phrases like “No screen time before 2”.
Evidenzia (giallo) - Posizione 32
how can we talk about screen time without knowing what is taking place on the screen?
Nota - Posizione 32
Tttttt
Nota - Posizione 32
Tttttt
Evidenzia (giallo) - Posizione 32
Empathy
Evidenzia (giallo) - Posizione 37
Amy Orben and Andrew Przybylski,
Evidenzia (giallo) - Posizione 42
if social media makes you happy or sad.
Nota - Posizione 42
PRIMA QUESTIONE
Nota - Posizione 42
PRIMA QUESTIONE
Evidenzia (giallo) - Posizione 44
99.6% of the variability in adolescent girls’ satisfaction with life had nothing to do with how much they used social media.
Nota - Posizione 45
FELICITÀ
Nota - Posizione 45
FELICITÀ
Evidenzia (giallo) - Posizione 46
It is undoubtedly tough being an adolescent. But this was true long before there were any screens.
Nota - Posizione 47
Ccccccc
Nota - Posizione 47
Ccccccc
Evidenzia (giallo) - Posizione 48
Myopia– being nearsighted– has almost doubled from 1971 and 2008 which in turn can increase risks of vision
Nota - Posizione 49
UN PROBLEMA
Nota - Posizione 49
UN PROBLEMA
Evidenzia (giallo) - Posizione 50
We know that nearsightedness has increased, but we do not know why.
Nota - Posizione 50
Cccccccc
Nota - Posizione 50
Cccccccc
Evidenzia (giallo) - Posizione 55
It is easier to listen to an alarmist TV psychologist that– very conveniently– is trying to sell you a book on the topic of screen time.
Nota - Posizione 56
I GENITORI OSTAGGIO...NN SONO SCIENZIATI
Nota - Posizione 56
I GENITORI OSTAGGIO...NN SONO SCIENZIATI
Evidenzia (giallo) - Posizione 57
From a strict harm reduction perspective, it would be best to make kids wear helmets and protective gear at all times. But it is not practical.
Nota - Posizione 57
LA PRUDENZA? È POCO.PRATICA
Nota - Posizione 57
LA PRUDENZA? È POCO.PRATICA
Evidenzia (giallo) - Posizione 58
By withholding screens from your kids you may be reducing a hypothetical risk, but you are also withholding them from opportunity and potential.
Nota - Posizione 59
I RISCHI
Nota - Posizione 59
I RISCHI
Evidenzia (giallo) - Posizione 60
Who should we listen to?
Nota - Posizione 60
Ttttttttt
Nota - Posizione 60
Ttttttttt
Evidenzia (giallo) - Posizione 61
AAP– American Academy of Pediatrics
Evidenzia (giallo) - Posizione 62
they specifically call out “high-quality programming/ apps” which moves the conversation from looking at the screen itself, towards looking at the activity which is taking place.
Evidenzia (giallo) - Posizione 64
say the following: “Co-view or co-play with your children, and find other activities to do together that are healthy for the body and mind
Evidenzia (giallo) - Posizione 71
In 1938, St Petersburg Times
Evidenzia (giallo) - Posizione 72
“Withdraw all encouragement relating to the reading of books. Reduce the number available. Act so as to make reading inconvenient except for the set time”.
Nota - Posizione 73
1938
Nota - Posizione 73
1938
Evidenzia (giallo) - Posizione 75
Their concern is the amount of reading, not the reading itself. It is becoming too much,
Nota - Posizione 76
Cccccccc
Nota - Posizione 76
Cccccccc
Evidenzia (giallo) - Posizione 76
It isn’t healthy to only read novels all day.
Evidenzia (giallo) - Posizione 81
discouraging reading in 1938 may not have been a great piece of advice.
Nota - Posizione 82
TUTTAVIA
Nota - Posizione 82
TUTTAVIA
Evidenzia (giallo) - Posizione 83
Where will this thing people call “screen time” take our kids in the future?
Nota - Posizione 84
Tttttttt
Nota - Posizione 84
Tttttttt
Evidenzia (giallo) - Posizione 85
Fortnite looks like a game where people shoot each other and do weird dances to celebrate it. But Fortnite is also an online social club where leadership and teamwork develop.
Nota - Posizione 86
DOPPIA FACCIA
Nota - Posizione 86
DOPPIA FACCIA
Evidenzia (giallo) - Posizione 87
When was the last time you collaborated with a global group of people, in real-time, towards a common goal?
Nota - Posizione 87
Cccccc
Nota - Posizione 87
Cccccc
Evidenzia (giallo) - Posizione 89
Minecraft is similar.
Nota - Posizione 92
Ttttttt
Nota - Posizione 92
Ttttttt
Evidenzia (giallo) - Posizione 92
Togetherness
Evidenzia (giallo) - Posizione 92
For me, I think the future of screen time is togetherness.
Evidenzia (giallo) - Posizione 92
global collaboration is seamless and enriching.
Evidenzia (giallo) - Posizione 94
Four suggestions
Nota - Posizione 94
Tttttt
Nota - Posizione 94
Tttttt
Evidenzia (giallo) - Posizione 97
1. What matters is what is on the screen, not the screen itself.
Nota - Posizione 97
1
Nota - Posizione 97
1
Evidenzia (giallo) - Posizione 100
2. Consider the context
Nota - Posizione 100
2
Nota - Posizione 100
2
Evidenzia (giallo) - Posizione 100
How are your kids playing? Are they doing it together with others– siblings, friends, online friends?
Evidenzia (giallo) - Posizione 104
3. Encourage variety
Nota - Posizione 104
3
Nota - Posizione 104
3
Evidenzia (giallo) - Posizione 107
4. Treat the screen like you would anything else
Nota - Posizione 107
4
Nota - Posizione 107
4
Evidenzia (giallo) - Posizione 107
When I was the CEO of Toca Boca and tried to explain my job to people, almost everyone said “ah, you mean educational apps”. It was precluded that if you make apps for children, their primary purpose must be education.
Nota - Posizione 109
Ccccccc
Nota - Posizione 109
Ccccccc
Evidenzia (giallo) - Posizione 110
What if all food you served your kids had to have a specific nutritional formula?
Nota - Posizione 110
Cccccc
Nota - Posizione 110
Cccccc
Evidenzia (giallo) - Posizione 112
Childhood is more than just education. But if you want apps to be educational, you can find plenty that are really great.
Nota - Posizione 112
Ccccccc
Nota - Posizione 112
Ccccccc
Evidenzia (giallo) - Posizione 113
The screen is just like life in general– don’t treat it any differently.
Nota - Posizione 114
Ccccccc
Nota - Posizione 114
Ccccccc