sabato 7 aprile 2018

LA FINE DEL BUON PARTITO

LA FINE DEL BUON PARTITO

Due fatti come premessa: 1) le donne ormai dominano molte facoltà universitarie e sono già entrate in massa negli ambiti più prestigiosi della vita sociale 2) le donne, contrariamente agli uomini, cercano un partner con uno status perlomeno superiore al loro.
Un terzo fatto come mera conseguenza: 3) ormai solo i ricchi si sposano, questo per il semplice fatto che le donne hanno guadagnato un prestigio sociale crescente e cercano un partner ancora meglio piazzato di loro, quando non lo trovano - e questo accade spesso nell'era del "declino del maschio" - preferiscono stare da sole.
Ironia della sorte, l'istituzione più patriarcale ed oppressiva è ora diventata un lusso. I ricchi, a quanto pare, sono rimasti gli ultimi disposti a tirannizzare se stessi.
#Amazon

AMAZON.COM
What does everyone in the modern world need to know? Renowned psychologist Jordan B. Peterson's answer to this most difficult of questions uniquely combines the hard-won truths of ancient tradition with the stunning revelations of cutting-edge scientific research.Humorous, surprising and informat...

MAMMA SUPER-AVVOCATO

MAMMA SUPER-AVVOCATO

fanno "i maschi" ma il mercato. È un problema che quando il tuo cliente giapponese ti chiama alle 4:00 di mattina della domenica devi rispondere. Devi rispondere perché da qualche altra parte a New York c'è un tuo collega ambiziosissimo che non vede l'ora di rispondere al tuo posto. Ma per molte donne rispondere al telefono alle 4:00 della mattina di domenica, magari quando hanno smesso di allattare un'ora prima, non rientra affatto nella vita che sognavano, e ben presto se ne accorgono.
#Amazon

AMAZON.COM
What does everyone in the modern world need to know? Renowned psychologist Jordan B. Peterson's answer to this most difficult of questions uniquely combines the hard-won truths of ancient tradition with the stunning revelations of cutting-edge scientific research.Humorous, surprising and informat...

venerdì 6 aprile 2018

Per quanto venderesti il tuo voto?

Rinunciare al diritto di voto per un aumento dello stipendio pari al 10%? 1/3 dice sì? Non credo alla sincerità di queste risposte. Intendo alla sincerità dei 2/3, ovviamente.
Five percent say they would eat a Tide pod for the pay bump
TIME.COM

CAP 1

Libera chiesa in libero stato è utopia. Meglio libera concorrenza tra religioni in libero stato

Note | Location: 43
Per la religione la neutralità politica (dare a Cesare quel che è suo) è pressochè impossibileChiesa e stato, cooperare o confliggere?Ipotesi teradizionale (teo liberazione) e ipotesi innovativa (concorrenza)Metodo: teoria + storia1@@@@@@@@@@@@@@@@@

Yellow highlight | Location: 47
Conflict between church and state is nothing new.
Note:BUSINESS AS USUAL

Yellow highlight | Location: 48
draws its fundamental authority from a different source-religion
Note:RAGIONI

Yellow highlight | Location: 49
two realms
Yellow highlight | Location: 49
makes separation difficult to obtain in practice.
Note:OPERAZIONE IMPOSSIBILE

Yellow highlight | Location: 51
citizens frequently rely upon trusted public figures
Note:AUTORITÀ EFFETTIVA

Yellow highlight | Location: 52
Even under "normal" political situations containing considerable uncertainty and imperfect information (e.g., voting),
Note:ANCHE NELLE STABILI DEMOCR

Yellow highlight | Location: 55
significantly influence the public's perception of any given policy,
Note:IL SANTONE

Yellow highlight | Location: 56
public may interpret their silence as implying acceptance
Note:ANCHE IL SILENZIO

Yellow highlight | Location: 57
whether the individual choice be neutrality or activism, the result is equally political:
Note:DAN LEVINE

Yellow highlight | Location: 58
For this reason, "rendering unto Caesar the things that are Caesar's" is not resolved easily for many religious elite.
Note:ROVELLO

Yellow highlight | Location: 60
the civil rights movement of the 1960s
Note:UN ESEMPIO DI COMMISTIONE

Yellow highlight | Location: 61
even more pronounced in Latin America-the
Note:L INTRECCIO TRA I DUE REGNI

Yellow highlight | Location: 62
Iran-religious authority served to justify political regimes.
Note:DA DAVIDE ALL IRAN DI OGGI

Yellow highlight | Location: 63
religious institutions would maintain a fair degree of autonomy
Note:DI SOLITO...ALMENO ALL APPARENZA

Yellow highlight | Location: 64
legitimation of a regime would be traded for financial assistance or other special privileges.
Note:DO UT DES

Yellow highlight | Location: 65
The teachings of Jewish prophets and early Christian communities challenged Roman hegemony
Note:SCONTRO

Yellow highlight | Location: 66
Taiping Rebellion in China;
Note:ALTRO SCONTRO

Yellow highlight | Location: 66
Ayatollah Khomeini orchestrated the collapse of a secular dictator
Note:ALTRO ES

Yellow highlight | Location: 66
Christian base communities throughout Latin America frustrated the attempts of military regimes
Note:ALTRO ES

Yellow highlight | Location: 67
how and why religious leaders choose strategies of cooperation or conflict with secular authorities is an important topic
Note:IL TEMA

Yellow highlight | Location: 69
as society modernized, religion would fade eventually into the background,
Note:LA TESI CHE HA MARGINALIZZATO QS STUDI

Yellow highlight | Location: 71
Religion wreaked savage revenge on the "inevitable" march of secularization.
Note:RITORNO IMPREVISTO

Yellow highlight | Location: 73
Why do religious authorities, at any given time, choose to oppose
Note:LA DOMANDA

Yellow highlight | Location: 75
Since the late 1960s, Latin America has become a major focus for the study of these questions,
Note:LABORATORIO

Yellow highlight | Location: 77
Traditionally, Catholic Church officials forged tight links with the antidemocratic elite
Note:COLLABORAZIONISMO

Yellow highlight | Location: 79
However, beginning with Brazil in the late 1960s, several national episcopacies began actively opposing
Note:BRASILE TARDI SESSANTA

Yellow highlight | Location: 82
the most recent wave of Church-state conflictwas initiated by the clergy.
Note:CASO UNICA

Yellow highlight | Location: 83
"preferential option for the poor"
Note:TEOLOGIA

Yellow highlight | Location: 84
(roughly 1964-89).
Note:IL XIODO CRUCIALE

Yellow highlight | Location: 86
many bishops, clergy, and lay activists suffered at the hands of the state (see Lernoux 1980).
Note:MARTIRI

Yellow highlight | Location: 86
Oscar Romero in 1979
Note:ES

Yellow highlight | Location: 88
Church, actively endorsed military regimes (as in Argentina) or remained silent (as in Uruguay, Bolivia, and Honduras).
Note:CASI DIFFORMI

Yellow highlight | Location: 90
In other countries, such as Paraguay, the right of the regime to exist was never seriously questioned
Note:UN CASO A METÀ

Yellow highlight | Location: 92
The Question at Hand
Note:ttttttttttt

Yellow highlight | Location: 92
Why did some national Catholic episcopacies in Latin America actively oppose dictatorial rule, while others did not?
Note:LA DOMANDA CHIAVE

Yellow highlight | Location: 101
Christian base communities
Note:NN CI SONO SOLO I VESCOVI

Yellow highlight | Location: 103
I define "opposition" as sustained public denunciations of the regime by a majority of the bishops within the country.
Note:QUANDO LA CC SI OPPONE

Yellow highlight | Location: 104
national bishops' conferences since the mid-1950s as a vehicle for enunciating Church policy
Note:LO STRUMENTO

Yellow highlight | Location: 105
we are looking for the Church's "center of gravity"
Note:IL NOCCIOLO

Yellow highlight | Location: 106
maintained over a substantial period
Note:ALTRO REQUISITO X PARLARE D CONDANA

Yellow highlight | Location: 106
Even the most antidemocratic bishops must occasionally question blatant disregard for human rights.
Note:NN CONSIDRATI

Yellow highlight | Location: 108
silence is more akin to a "wait-and-see"
Note:NEL PRIMO ANNO

Yellow highlight | Location: 112
strong community values, such as trust, are a necessary, though not sufficient, condition for democratic stability
Note:RUOLO DELLA CHIESA X LA DEMO

Yellow highlight | Location: 113
Religious organizations serve as one primary source for generating such values.
Note:Ccccccccc

Yellow highlight | Location: 125
research addresses itself to the consequences of the Church's new orientation toward serving the poor, there has been ample speculation about the causes for this change.
Note:STUDI SUI FINI E SULLE CAUSE

Yellow highlight | Location: 127
awareness on the part of the Church of the increasing "structural" poverty
Note:PRIMA CAUSA...INDUSTRIALIZZAZIONE

Yellow highlight | Location: 127
awakening to the rise in repression associated
Note:SECONDA...REAZIONE ALLE REPRESSIONI

Yellow highlight | Location: 128
reform within the international Church.
Note:TERZO...ONDA LUNGA VATICANO II

Yellow highlight | Location: 130
manifestations-the 1968 Medellin Conference, the 1979 Puebla Conference, and the advent of liberation theology.
Note:CAUSA PRIVILEGIATA...IL VII

Yellow highlight | Location: 131
This hypothesis concerns the effects religious competition
Note:LA NUOVA IPOTESI AVANZATA

Yellow highlight | Location: 132
Protestants, Spiritist movements, and Marxist organizations.
Note:I COMPETITORI IN AMERICA LATINA

Yellow highlight | Location: 132
competition increases the importance of obtaining active followers among nominal Catholics. Such Catholics are found predominantly among the rural and urban poor,
Note:BACINO DI UTENZA

Yellow highlight | Location: 135
Where the Church faces greater competition for members, bishops will be under pressure to defend the interests of the poor,
Note:TESI

Yellow highlight | Location: 136
Not doing so would lead to a greater loss of poor parishioners to competing groups
Note:NON FALO...

Yellow highlight | Location: 137
Wherecompetition is weak or nonexistent, bishops can continue an alliance
Note:ALTRIMENTI

Note | Location: 257
Storia Sudamerica: Chiesa sempre vicina al govrnoSorprese degli ultimi anni dal S.: 1. smentita la teoria della secolarizzazione 2. la Chiesa diviene sempre + innovativaLa Chiesa si è sempre affidata allo Stato x la raccolta delle decime ma ha pagato con una xdita di autonomi

UN GIOCO DA FEMMINUCCE

UN GIOCO DA FEMMINUCCE

Le ragazze partecipano volentieri ai giochi maschili ma i maschi sono riluttanti a fare il contrario. Per una ragazza, infatti, vincere con i maschi è un onore e perdere non è mai un disonore. Al contrario, per un ragazzo, vincere con le ragazze è patetico e perdere ridicolo. I ragazzi sono a disagio nel competere con le ragazze, quando un gioco si volge al femminile il ragazzo abbandona o lo prende sotto gamba.
Domanda: le nostre scuole (ma anche le università, specie nelle facoltà umanistiche), stanno forse diventando un "gioco" per femminucce? Se chiedi a un ragazzino come va a scuola la risposta standard è "per un maschio vado abbastanza bene", e si meraviglia della tua ignoranza se non sai che è ormai del tutto normale per le ragazze fare meglio.
#Amazon

What does everyone in the modern world need to know? Renowned psychologist Jordan B. Peterson's answer to this most difficult of questions uniquely combines the hard-won truths of ancient tradition with the stunning revelations of cutting-edge…
AMAZON.COM

Il finto pluralismo

Un editorialista di Atlantic, noto pro-life, espone la tesi pro-life: poiché abortire equivale ad uccidere un bambino chi si macchia di questo delitto deve andare in galera. Viene licenziato. La sua posizione pro-life era nota, anzi, probabilmente stava lì proprio per dar modo al giornale di esibire un certo pluralismo. Perché allora l'indignazione seguita dal licenziamento? Due ipotesi: 1) chi l'ha assunto era uno stupido incapace di fare 1+1; 2) la testata finge indignazione per potersi liberare di una voce non più funzionale al finto pluralismo ricercato.

Roughly half the country apparently believes that abortion = baby murder. Pro-choice people (including me): “Oh, yeah, we know that. We disagree. But we understand that…
BLEEDINGHEARTLIBERTARIANS.COM

Mi piaceVedi altre reazioni

Il lato buono del divorzio

Il divorzio diminuisce i suicidi femminili e la violenza verso le donne. Ma diminuisce la loro felicità.
NBER.ORG

L'impresa gentile

Perchè le multinazionali pendono sempre a sinistra sulle questioni sociali e si profondono in mille scuse ogni volta che involontariamente potrebbero offendere la sensibilità progressista? Perchè a sinistra stanno i clienti migliori, più danarosi e spendaccioni.
Opinion: They're following their customer base.
BUSINESSINSIDER.COM