martedì 29 novembre 2016

Treating Sex Work as Work Maggie McNeill

Notebook per
Treating Sex Work as Work
Maggie McNeill
Citation (APA): McNeill, M. (2016). Treating Sex Work as Work [Kindle Android version]. Retrieved from Amazon.com

Parte introduttiva
Evidenzia (giallo) - Posizione 2
Treating Sex Work as Work By Maggie McNeill
Evidenzia (giallo) - Posizione 10
capuchin monkeys
Evidenzia (giallo) - Posizione 11
offer a female one of the coins in exchange for sex.
Nota - Posizione 12
ED È SUBITO PROSTITUZ
Evidenzia (giallo) - Posizione 12
“the world’s oldest profession”
Evidenzia (giallo) - Posizione 13
has even been observed among chimpanzees.
Evidenzia (giallo) - Posizione 15
Males tend to want sex much more frequently than
Evidenzia (giallo) - Posizione 15
where a demand exists
Nota - Posizione 16
.....
Evidenzia (giallo) - Posizione 16
sex has traditionally been viewed as sacred,
Nota - Posizione 16
SACRALITÀ
Evidenzia (giallo) - Posizione 17
always been an area authoritarians felt especially compelled
Evidenzia (giallo) - Posizione 18
most of the sellers were female and most of the buyers male1
Evidenzia (giallo) - Posizione 19
virtually all political power was concentrated in the hands of the client class.
Evidenzia (giallo) - Posizione 20
We no longer live in a time when power depends upon gender, nor one in which coitus runs an uncontrollable risk of creating unwanted offspring, yet our laws regarding prostitution are still solidly anchored in the era when those conditions prevailed.
Nota - Posizione 21
x OGGI
Nota - Posizione 22
T
Evidenzia (giallo) - Posizione 22
Terminology
Evidenzia (giallo) - Posizione 33
criminalization, the act of selling sex itself is illegal;
Nota - Posizione 34
PRIMO MODELLO
Evidenzia (giallo) - Posizione 35
The United States and several communist and recently-communist countries are the only large nations which have full criminalization,
Nota - Posizione 35
x PAESI CHE CRIMIN
Evidenzia (giallo) - Posizione 36
Nordic model),
Evidenzia (giallo) - Posizione 36
only the act of paying for sex is de jure prohibited.
Evidenzia (giallo) - Posizione 38
legalization.
Evidenzia (giallo) - Posizione 38
The act of taking money for sex is not illegal in and of itself; rather, certain activities associated with it are.
Nota - Posizione 39
LEGALIZZAZIONE. PAESI LATINI
Evidenzia (giallo) - Posizione 40
living on the avails of prostitution”) is illegal,
Nota - Posizione 40
PAPPONI
Evidenzia (giallo) - Posizione 40
maintaining a place specifically for the purpose of selling sex
Evidenzia (giallo) - Posizione 41
So a woman who advertises on the Internet,
Evidenzia (giallo) - Posizione 43
specific activities prohibited under legalization schemes vary widely
Nota - Posizione 43
LEGALIZZAZIONE VARIA
Evidenzia (giallo) - Posizione 45
in some there are so many prohibitions the act itself becomes de facto illegal,
Evidenzia (giallo) - Posizione 47
The third model, decriminalization, is at present found only in New Zealand and the Australian
Evidenzia (giallo) - Posizione 48
Under this system, sex work is recognized as a form of work like any other, and therefore not subject to any laws that do not bind other businesses.
Nota - Posizione 49
x DECRIMIN
Evidenzia (giallo) - Posizione 49
regulated by zoning
Evidenzia (giallo) - Posizione 50
responsible for taxes
Evidenzia (giallo) - Posizione 50
compensation programs,
Evidenzia (giallo) - Posizione 51
neither of the two named jurisdictions has absolute decriminalization
Nota - Posizione 51
NESSUNO DECRIMINALIZZA COMPLETAMENTE
Evidenzia (giallo) - Posizione 52
(prohibiting those under 18 from working,
Nota - Posizione 55
T
Evidenzia (giallo) - Posizione 55
History
Evidenzia (giallo) - Posizione 55
For most of history, sex work was generally unregulated;
Evidenzia (giallo) - Posizione 56
Some jurisdictions might require registration
Evidenzia (giallo) - Posizione 57
limit the activity to specific areas;
Evidenzia (giallo) - Posizione 57
allowed brothels to open only at night
Evidenzia (giallo) - Posizione 57
banned street work
Evidenzia (giallo) - Posizione 58
forbade sex workers from ever marrying,
Evidenzia (giallo) - Posizione 61
until the Reformation, the official position of the Catholic Church was that prostitution was a “necessary evil”
Nota - Posizione 63
MALE NECESSARIO
Evidenzia (giallo) - Posizione 63
St. Augustine
Evidenzia (giallo) - Posizione 68
until the nineteenth century almost nobody imagined that prohibition could be done, let alone that it should.
Nota - Posizione 70
DOVERE POTERE
Evidenzia (giallo) - Posizione 73
not intended to preclude pragmatic motivations for sexual behavior, but rather to keep up appearances, guard the purity of bloodlines, and maintain public order.
Nota - Posizione 74
LEGGI IN VIGORE
Evidenzia (giallo) - Posizione 79
For most of the century the prevailing view was that women who took money for sex were congenitally defective,
Nota - Posizione 80
1800
Evidenzia (giallo) - Posizione 80
in the 1880s the idea arose that most or even all were forced into the profession by evil men.
Nota - Posizione 80
SCHIAVE
Evidenzia (giallo) - Posizione 81
laws started to appear,
Evidenzia (giallo) - Posizione 82
“protecting” women from exploitation
Evidenzia (giallo) - Posizione 83
“white slavery” hysteria was in full swing.
Nota - Posizione 83
900
Evidenzia (giallo) - Posizione 83
Progressives were determined to “rescue” women from the clutches of the “pimps” who were abducting them by the thousands from homes, railway stations, and dance halls, and for the first time in history the act of taking money for sex was itself criminalized on a large scale.
Nota - Posizione 85
x CONTRO LA TRATTA
Evidenzia (giallo) - Posizione 87
moral panic
Evidenzia (giallo) - Posizione 88
Laws which had never been considered even advisable were now considered indispensable,
Evidenzia (giallo) - Posizione 90
Harm Magnification
Nota - Posizione 90
T
Evidenzia (giallo) - Posizione 91
sex work is unique among all forms of work;
Nota - Posizione 91
ASSUNTO
Evidenzia (giallo) - Posizione 92
sexist view of women as particularly fragile and vulnerable,
Nota - Posizione 92
assunto oggi
Evidenzia (giallo) - Posizione 92
paying for sex is a form of male violence
Nota - Posizione 93
SVEZIA. COLPE AL CLIENTE
Evidenzia (giallo) - Posizione 94
unable to give valid consent, just as an adolescent
Nota - Posizione 95
DONNA
Evidenzia (giallo) - Posizione 95
The man is thus defined as morally superior
Evidenzia (giallo) - Posizione 96
In one case, a 17-year-old boy (a legal minor in Sweden) was convicted under the law, thus establishing that in the area of sex, adult women are less competent than male children.
Nota - Posizione 99
x CASO
Evidenzia (giallo) - Posizione 99
One would expect that feminists would be vehemently opposed to a law that so thoroughly infantilizes women, but it was first enacted in 1999 under pressure from state feminists;
Nota - Posizione 100
x FEMMINISTE SVEDESI
Evidenzia (giallo) - Posizione 106
increase both violence and stigma against sex workers,
Nota - Posizione 106
EFFETTI PENA AL CLIENTE
Evidenzia (giallo) - Posizione 109
neither the incidence of sex work (voluntary or coerced) nor the attitude of the public toward it has changed measurably in any country (Sweden, Norway and Iceland)
Nota - Posizione 110
ALTRE CONEGUENZE
Evidenzia (giallo) - Posizione 133
“war” on consensual behavior,
Nota - Posizione 133
T
Evidenzia (giallo) - Posizione 134
In any discussion of sex work, there will always be voices calling for it to be “legalized and heavily regulated”;
Nota - Posizione 135
L OBIEZIONE
Evidenzia (giallo) - Posizione 136
harsh legalization requirements simply discourage sex workers from compliance.
Evidenzia (giallo) - Posizione 138
It is estimated that over 80% of sex workers in Nevada, 90% of those in Queensland, 95% of those in Greece and 97% of those in Turkey prefer to work illegally rather than submit to the restrictive conditions their systems require, and those figures are typical for “heavy” legalization regimes.
Nota - Posizione 140
x COMPLIANCE
Evidenzia (giallo) - Posizione 143
people might not want to be on a list for an activity which is legal, but still stigmatized
Evidenzia (giallo) - Posizione 148
in the United Kingdom women who share a working flat for safety are often prosecuted for “brothel-keeping” and, in a bizarrely cruel touch, for “pimping” each other (because they each contribute a substantial portion of the other’s rent).
Nota - Posizione 149
x TIPICO CASO DI PERVERSIONE CREATA DALLE REGOLE
Evidenzia (giallo) - Posizione 149
In India, the adult children of sex workers are sometimes charged with “living on the avails,” thus making it dangerous for them to be supported by their mothers while attending university.
Nota - Posizione 151
x ALTRO CASO
Evidenzia (giallo) - Posizione 156
A 2012 study by the Kirby Institute
Evidenzia (giallo) - Posizione 158
…reforms that decriminalized adult sex work have improved human rights; removed police corruption [and] netted savings for the criminal justice system… International
Evidenzia (giallo) - Posizione 161
systems that require licensing of sex workers or brothels have consistently failed
Evidenzia (giallo) - Posizione 162
they always generate an unlicensed underclass…[ which] is wary of and avoids surveillance
Evidenzia (giallo) - Posizione 163
licensing is a threat to public health…
Evidenzia (giallo) - Posizione 174
decriminalization of sex work as the best way to protect sex workers’ rights and health;
Evidenzia (giallo) - Posizione 176
There is a popular belief, vigorously promulgated by anti-sex feminists and conservative Christians, that sex work is intrinsically harmful, and therefore should be banned to “protect” adult
Nota - Posizione 177
x PATERNALISMO
Evidenzia (giallo) - Posizione 177
Ole Moen
Evidenzia (giallo) - Posizione 179
Prostitution Harmful?”,
Evidenzia (giallo) - Posizione 179
the same thing was once believed about homosexuality;
Evidenzia (giallo) - Posizione 180
problems were not caused by homosexuality itself; they were the result of legal oppression
Evidenzia (giallo) - Posizione 182
Dr. Moen suggests that the same thing will happen with sex work,
Evidenzia (giallo) - Posizione 185
“Only rights can stop the wrongs.”
Evidenzia (giallo) - Posizione 198
Responses to Weitzer, Post, and Wagner: Don’t Be Swayed by Exaggerated Claims
Nota - Posizione 198
T
Evidenzia (giallo) - Posizione 209
the result of many legalization schemes is de facto criminalization;
Evidenzia (giallo) - Posizione 211
there are so many prohibitions the act itself becomes de facto illegal.”
Evidenzia (giallo) - Posizione 215
I do not agree that sex work is a “special case” requiring special laws
Evidenzia (giallo) - Posizione 237
Examples of restrictions I would accept would be disallowing sex businesses from hiring legal minors,
Nota - Posizione 238
OK
Evidenzia (giallo) - Posizione 238
reasonable zoning and advertising restrictions no more onerous than those for other businesses.
Nota - Posizione 239
OK
Evidenzia (giallo) - Posizione 241
slapping a pejorative label (such as “pimping”) on behavior that would be legal if conducted in any other context
Nota - Posizione 242
KO
Evidenzia (giallo) - Posizione 242
When was the last time anyone was convicted for “living on the avails” of a manicurist or secretary?
Evidenzia (giallo) - Posizione 244
some regulations on street prostitution,
Nota - Posizione 244
Ok
Evidenzia (giallo) - Posizione 245
police might very well issue a ticket
Evidenzia (giallo) - Posizione 246
ask street workers to disperse
Evidenzia (giallo) - Posizione 247
they would do the same for all others engaging in those same behaviors.
Evidenzia (giallo) - Posizione 251
I would accept brothel licenses being denied for past convictions (not mere accusations) involving brothels,
Nota - Posizione 252
LICENZE NEGATE
Evidenzia (giallo) - Posizione 252
doctors convicted of gross malpractice should be denied medical licenses.
Evidenzia (giallo) - Posizione 253
that isn’t the same as saying a man convicted of marijuana possession at 21 should be denied a brothel license at 40
Evidenzia (giallo) - Posizione 260
Dianne Post
Nota - Posizione 260
T
Evidenzia (giallo) - Posizione 265
“the radical feminist stance against prostitution is based on the lived realities of women,”
Nota - Posizione 266
NEGAZIONE: LE FEMINISYE NN CI RAPPRESENTANO
Evidenzia (giallo) - Posizione 268
we suffer from the malady Marxists label “false consciousness.”
Nota - Posizione 268
FALSA COSCIENZA DELLE PROST
Evidenzia (giallo) - Posizione 268
Large sex worker organizations in many countries support decriminalization
Evidenzia (giallo) - Posizione 269
not limited to developed nations
Evidenzia (giallo) - Posizione 270
The world’s largest sex worker rights organization, Durbar Mahila Samanwaya Committee (DMSC), is based in West Bengal, India, and given that it has over 65,000 members, it strains credulity to suggest that this group is “unrepresentative” of Indian sex workers. Similar organizations are found in Cambodia, Thailand, South Korea, and a number of African countries,
Nota - Posizione 274
X ESEMP DI ORG TERZO MONDO
Evidenzia (giallo) - Posizione 275
It hardly seems productive to attempt to refute Ms. Post’s contention that sex workers are unable to make “truly” free choices,
Evidenzia (giallo) - Posizione 280
Dr. Melissa Farley,
Nota - Posizione 280
FEMMINISTA ANTI PROST
Evidenzia (giallo) - Posizione 280
is well-known for selecting unrepresentative convenience samples
Evidenzia (giallo) - Posizione 282
(such as street workers in prison or forced drug rehabilitation)
Evidenzia (giallo) - Posizione 283
represent less than 15%
Evidenzia (giallo) - Posizione 296
Dr. Farley is also the source of the now-ubiquitous “the average sex worker debuts at 13”
Evidenzia (giallo) - Posizione 299
average age at debut for underage workers (a group making up only 3.5% of all sex workers) was 16,
Evidenzia (giallo) - Posizione 303
The only mention of “13” in the study Dr. Farley
Evidenzia (giallo) - Posizione 304
reported first (noncommercial) sexual contact of any kind;
Evidenzia (giallo) - Posizione 305
Dr. Farley tried to claim that “Māori women were entering prostitution as young as 9 years old” because two of her subjects had reported juvenile sexual contact at that age.
Nota - Posizione 307
x MAORI
Evidenzia (giallo) - Posizione 311
The claim that “the average age of death for a prostitute is 34” is derived from
Evidenzia (giallo) - Posizione 314
nobody who wasn’t murdered was included in the figure.
Evidenzia (giallo) - Posizione 315
It’s like using the average age of dead soldiers in a war to proclaim “the average man who joins the military dies at 21.”
Nota - Posizione 316
x ANALOGIA ETÀ DELLKA MORTE
Evidenzia (giallo) - Posizione 316
the popular myths that “pimps take all the money”
Evidenzia (giallo) - Posizione 320
“nearly eighty percent of prostituted women report a history of child abuse”
Nota - Posizione 321
ABUSI
Evidenzia (giallo) - Posizione 321
derives from a 2004 study of incarcerated street workers
Evidenzia (giallo) - Posizione 323
actually claimed 45% reported abuse;
Evidenzia (giallo) - Posizione 323
Ms. Post is claiming that a person who has experienced such abuse can never again consent to either sex or employment,
Evidenzia (giallo) - Posizione 325
legalization increasing “trafficking,”
Evidenzia (giallo) - Posizione 325
The first is the deeply flawed Neumayer, Cho, and Dreher study, which failed to even define the term “trafficking” in any way which would allow statistical comparison. The second is the increasingly conservative political establishment in the Netherlands, which is so desperate to seize the valuable land in Amsterdam’s legendary red-light district that it is willing to promote a known fake as an “expert” and to contradict the findings of its own 2010 study which found that only 10% of sex workers were involved in what it broadly defined as “wrongs” (including coercion).
Nota - Posizione 336
x STUDI FALSI
Evidenzia (giallo) - Posizione 346
prohibitionists insist on claiming that the majority of sex workers are coerced
Evidenzia (giallo) - Posizione 346
Surveyed sex workers (even in so-called “hotbeds” of “trafficking” like Cambodia) consistently report coercion rates below 2%, which is very similar to the fraction of women in the general population who report an abusive or controlling boyfriend or husband;
Nota - Posizione 348
x COERCIZIONE
Evidenzia (giallo) - Posizione 360
the fact that a fraction (probably larger than the fraction of coerced sex workers) of garment workers, agricultural workers, and domestic workers labor under exploitative conditions is not greeted with a demand that the buying of clothing, farm produce and domestic services be criminalized.
Nota - Posizione 362
x ANALOGIA SULLO SFRUTRAMENTO
Evidenzia (giallo) - Posizione 366
Protestant model of “sexually pure and pious womanhood.”
Evidenzia (giallo) - Posizione 366
The majority of “anti-trafficking” groups are faith-based,
Evidenzia (giallo) - Posizione 368
The founder of Shared Hope International, one of the largest “anti-trafficking” organizations, has even stated that “efforts to stop the sell [sic] and trade of minors in the sex industry should be an extension of the ‘pro-life’ cause.”
Nota - Posizione 371
x BENZI
Evidenzia (giallo) - Posizione 378
“each year, 250,000 juveniles… are subjected to commercial sexual exploitation.”
Nota - Posizione 378
MITO
Evidenzia (giallo) - Posizione 378
This myth is a distortion of a shaky estimate from the Estes & Weiner study of 2001, which actually expressed it as the number of “children, adolescents and youth (up to 21) at risk of sexual exploitation.”
Nota - Posizione 381
x ESSERE A RISCHIO
Evidenzia (giallo) - Posizione 384
Two of the so-called “risk factors” were access to a car and proximity to the Canadian or Mexican border.
Nota - Posizione 384
c
Evidenzia (giallo) - Posizione 385
Estes himself estimated the number of legal minors actually abducted into “sex slavery” as “very small… We’re talking about a few hundred people.”
Nota - Posizione 387
c
Evidenzia (giallo) - Posizione 393
my comparing “sex trafficking” survivor narratives to the now-discredited accounts from the Satanic ritual abuse hysteria of the ‘80s and ‘90s, saying
Nota - Posizione 394
X ANALOGIA PROVOCATORIA TRA TESTIMONIANZE
Evidenzia (giallo) - Posizione 396
experiences of sex workers (like those of every other kind of person) are as varied as the human beings who experience them. But that isn’t what we see in “trafficking survivor” narratives;
Nota - Posizione 397
OMOGENEITÀ SOSPETTA
Evidenzia (giallo) - Posizione 397
strong convergence one would expect from the action of group
Evidenzia (giallo) - Posizione 399
“Survivors” may enter the “anti-trafficking” movement with different experiences and different views on the matter,
Evidenzia (giallo) - Posizione 400
coached by the movement’s leaders
Evidenzia (giallo) - Posizione 400
(a process described by activist Jill Brenneman as “reframing experiences”),
Evidenzia (giallo) - Posizione 402
adhere more closely to the “official” narrative.
Evidenzia (giallo) - Posizione 403
impossibilities such as the claim of having seen 50 clients per day,
Evidenzia (giallo) - Posizione 406
embellishment
Evidenzia (giallo) - Posizione 408
a girl whose eye was supposedly “gouged out by a pimp” was shown to have lost it to a tumor,
Evidenzia (giallo) - Posizione 409
phenomenon of narrative convergence among “trafficking survivors”
Evidenzia (giallo) - Posizione 418
majority of these problems, where they do exist, are not intrinsic to the work, but derive from criminalization.
Nota - Posizione 419
MINORE ETÀ COERCIZIONE TRAYTTA
Evidenzia (giallo) - Posizione 420
When alcohol was criminalized, a host of terrible phenomena suddenly appeared in conjunction with its sale;
Evidenzia (giallo) - Posizione 423
A Baffling Response
Nota - Posizione 423
T
Evidenzia (giallo) - Posizione 437
references the Australian ideologue Sheila Jeffreys,
Nota - Posizione 437
PROIBIZIONISMO
Evidenzia (giallo) - Posizione 439
her book The Idea of Prostitution),
Evidenzia (giallo) - Posizione 442
Jeffreys has also described heterosexual feminists as “enemy collaborationists”
Evidenzia (giallo) - Posizione 442
decried heterosexuality as “the basis of oppression of women by men.”
Evidenzia (giallo) - Posizione 443
Julie Bindel,
Nota - Posizione 443
ALTRO RIFRRIMENTO
Evidenzia (giallo) - Posizione 443
a British journalist who derides respecting the sexual agency of adult women as “fun feminism,” has repeatedly attacked transgender people and, like Farley and Jeffreys, is not exactly known for her honesty.
Nota - Posizione 448
X BINDEL
Evidenzia (giallo) - Posizione 458
Ms. Post felt compelled to attack a legalization model which I don’tsupport
Evidenzia (giallo) - Posizione 463
the 19th-century notion that sex workers spread disease
Nota - Posizione 464
MITO OTTOCENTESCO
Evidenzia (giallo) - Posizione 465
rates are consistently lower than those in the non-celibate sector
Evidenzia (giallo) - Posizione 467
false claim that the violence associated with criminalized sex work derives from the sex rather than the criminality,
Nota - Posizione 468
ALTRO MITO
Evidenzia (giallo) - Posizione 476
Privileging Fantasy over Reality
Evidenzia (giallo) - Posizione 485
why the reader should accept her flat statement that the exchange of money somehow transforms a perfectly normal act that few would consider intrinsically harmful
Nota - Posizione 486
x POTERE DEL DENARO
Evidenzia (giallo) - Posizione 490
overwhelming majority (about 98%, as I explained in my lead essay) of sex workers make the best choice available to them
Nota - Posizione 491
LA SCELTA MIGLIORE
Evidenzia (giallo) - Posizione 491
no more or less constrained than the choices of other men and women from similar backgrounds.
Evidenzia (giallo) - Posizione 494
comparison to slavery,
Evidenzia (giallo) - Posizione 495
slavery is unpaid labor,
Evidenzia (giallo) - Posizione 498
Indeed, it is not unusual for sex workers to half-jokingly criticize other women for giving their sexual favors away rather than charging for them;
Nota - Posizione 499
x SPIRITO TRA PROST
Evidenzia (giallo) - Posizione 502
women who don’t charge suffer from “false consciousness,”
Evidenzia (giallo) - Posizione 503
they are “victims” in need of “rescue,”
Evidenzia (giallo) - Posizione 503
unpaid sex is a form of rape,
Evidenzia (giallo) - Posizione 506
pleasure, love, intimacy, gratitude, excitement, spiritual fulfillment, money, or any other reason,
Nota - Posizione 506
X MOTIVI DELLA PRESTAZ
Evidenzia (giallo) - Posizione 506
Ms. Post asks us to believe that the one single motive, money, is somehow “wrong”
Evidenzia (giallo) - Posizione 507
commercial exchanges are inherently demeaning to women,
Evidenzia (giallo) - Posizione 508
it’s unclear how hiring oneself for sex could be any worse than hiring oneself as a writer, advocate, or teacher.
Evidenzia (giallo) - Posizione 512
its terms are usually negotiated much more clearly
Evidenzia (giallo) - Posizione 514
consensual behavior of individuals has some mystical negative effect on people who do not know them
Nota - Posizione 514
POSIZIONE PATERNALISTA
Evidenzia (giallo) - Posizione 515
violent abrogation of their personal autonomy is necessary
Evidenzia (giallo) - Posizione 515
advancement of abstractions like “The Faith” or “national pride”; in this case it’s “the equality of women.”
Nota - Posizione 516
ASTRAZIONI
Nota - Posizione 517
L ENTE ASTRATTO OFFESO DALLA PROSTITUZIONE
Evidenzia (giallo) - Posizione 517
Womankind,
Evidenzia (giallo) - Posizione 530
there are many who believe, as Post does, that the violent suppression of individual rights is a “price worth paying” to promote their personal ideas of morality
Evidenzia (giallo) - Posizione 534
Concluding Thoughts
Nota - Posizione 534
T
Evidenzia (giallo) - Posizione 548
criminalize sex work is not based on fact or even on partial information interpreted
Evidenzia (giallo) - Posizione 549
it instead relies entirely upon irrational and quasi-religious beliefs
Evidenzia (giallo) - Posizione 549
folk tales, unverifiable testimony from anti-prostitution crusaders, bogus research, misrepresentation, and outright lies.
Nota - Posizione 551
FONTI PROIB
Evidenzia (giallo) - Posizione 559
tremendous sums of money are available for prohibitionist activity,
Evidenzia (giallo) - Posizione 560
prominent sex worker activists (such as myself) are already retired and therefore no longer have an economic “dog in the fight.”
Evidenzia (giallo) - Posizione 569
voters have had precious little information on the reality of prostitution
Evidenzia (giallo) - Posizione 570
decisions based on nothing but ignorance, religious morality,
Evidenzia (giallo) - Posizione 570
personal prejudice;

lunedì 28 novembre 2016

I misteri del supermercato

Il miglior modo per imparare l’economia – quella vera, non quella sui piani cartesiani - è andare al supermercato, la miglior guida ai supermercati è il Tim Harford di “What Supermarkets Don’t Want You to Know”.
Di solito la scarsità di qualcosa ne aumenta il valore: per questo Michael Jordan è miliardario.
Per questo il sontuoso bar di fronte alla Victoria Station di Londra sforna a ritmo frenetico un numero spropositato di colazioni nell’unità di tempi… senza fare molti soldi (è il proprietario delle mura ad arricchirsi poiché la capacità di preparare colazioni non è “scarsa” mentre la felice posizione del locale sì).
Ma la scarsità non è tutto
… The scarcity power is clearly considerable, but it is not unlimited...the Dome proved a commercial disaster because uniqueness alone wasn’t enough to persuade people to pay … Businesses with scarcity power cannot force us to pay unlimited prices for their products, but they can choose from a variety of strategies to make us pay more…
Fuori da casi eccezionali, ogni commerciante si trova di fronte al classico dilemma economico: meglio raddoppiare i prezzi o le quantità vendute?
Una soluzione ottima esiste: chi fa cappuccini potrebbe esporre questo cartello:
… “‘Cappuccino, £5, unless you’re only willing to pay 5.5”…
Un tariffario del genere massimizza i guadagni del bar ed è il sogno di ogni negoziante.
Ha solo un inconveniente: non esiste nessun cliente al mondo che confesserà mai di essere disposto a pagare di più.
Non è un inconveniente gravissimo: ci sono strategie furbe che ci fanno “confessare”.
I maestri di queste strategie sono i supermercati, per questo vanno messi sotto la lente.
Di fronte ad ogni prodotto ci sarà chi è disposto a spendere 1 e chi è disposto a spendere 10: l’ arte di discernere i due soggetti fa prosperare il commercio. Non è facile vista la convenenza del cliente a simulare.
Bisogna ricorrere alle cosiddette politiche di “discriminazione del prezzo”.
Il 95% delle strane e complicate offerte in cui ci si imbatte al supermercato non sono altro che politiche di “discriminazione del prezzo”.
Servono ad estorcervi una confessione.
Il commercio equo-solidale è un ottimo modo per discriminare la clientela. Facciamo il caso della Costa Coffee…
… Costa Coffee, who in the early 2000s used to have an elegant strategy: Costa offered ‘Fair Trade’ coffee to anyone willing to pay an extra 10p…
Il supplemento di 10p dà l’impressione di essere dovuto al “fair trade” ma non è così…
… fair trade coffee allowed Costa to find customers who are willing to paya bit more if given a reason to do so…
Consumatori disposti a pagare qualcosa in più esistono già, occorre solo un pretesto per farli uscire allo scoperto!…
… By ordering a fair trade cappuccino, you sent twomessages to Costa. One message may or may not have interested them:..‘I think that fair trade coffee is a product that should be supported.’ The second message is the one that they were straining to hear: ‘I don’t really mind paying a bit extra…
Il supermercato vi dà la possibilità di “esprimervi”, in cambio voi “confessate” che siete disposti a pagare un po’ di più un kg di caffé.
Vi stanno fregando? No!: il caffé al solito prezzo è sul bancone a fianco.
Inoltre, una fetta del suo guadagno la Costa lo gira al produttore.
Moltiplicare le scelte  disponibili ha la stessa funzione…
… Starbucks isn’t merely seeking to offer a variety of alternatives to customers. It’s also trying to give the customer every opportunity to signal that they’ve not been looking at the price…
Vi stanno fregando? No!…
… Does this mean that Starbucks is overcharging all of its customers? No. If so, a regular cappuccino or hot chocolate would cost £3.30…
Vi stanno solo facendo confessare la verità!
Ci sono almeno tre strategie per capire chi sono i consumatori disposti a pagare di più.
La prima consiste nel guardarvi in faccia e capire chi siete…
…The first is what economists call ‘first degree price discrimination’, but we could call it the ‘unique target’ strategy: to evaluate each customer as an individual and charge according to how much he or she is willing to pay. This is the strategy of the used-car salesman ...cars and houses, of course, but also souvenirs in African street stalls, where the impoverished merchant will find it worth bargaining for some time to gain an extra pound.... companies are trying to automate the process…
Per questo conviene sloggarsi spesso da amazon: altrimenti capiscono che siete un maniaco dei libri e sono guai…
… for instance, supermarkets accumulate evidence of what you’re willing to pay by giving you ‘discount cards’, you allow the stores to keep records of what you buy .......internet retailers such as Amazon can identify each customer by putting a tracing device called a ‘cookie’ on her computer. In Amazon’s case, customers started to realise that if they deleted the cookies on their computers, they were offered different, often lower prices…
Sono pratiche lucrose: la segretaria ci Caprotti ha inventato la Fidaty e si è beccata 75 milioni nel testamento. Ci sarà un motivo :-).
Un’altra strategia consiste nel distinguere il cliente dallo status che segnala: turista, locale, lavoratore…
… it must be reasonable for coffee shops to offer a discount to people who work nearby, and for tourist attractions to let locals in for a lower rate? It often seems reasonable because people in groups who pay more are usually people who can afford more....But we shouldn’t forget that this is a convenient coincidence. Companies ...are interested in who is willing to pay more, rather than who can afford to pay more…
E’ chiaro che il turista paga qualsiasi prezzo: mica puo’ girare per far confronti. I lavoratori in loco invece battono la zona in cerca del meglio visto che a loro le occasioni di sperimentare non mancano: meglio per chi li tratta bene.
I caffé in piazza San Marco hanno prezzi esosi anche se i turisti che transitano da quelle parti sono per lo più della classe media. I bar di fronte alla borsa hanno prezzi normalissimi anche se frequentati da miliardari…
… the AMT coffee bar in Waterloo station in London used to knock 10 per cent off the cost of your coffee if – as I did at the time – you worked locally. ...The discount reflected the fact that local workers are price-sensitive despite being rich
La terza strategia consiste nel differenziare leggermente il prodotto
… the company has to sell products that are at least slightly different from each other. So they offer products in different quantities (a large cappuccino instead of a small one, or an offer of three for the price of two)... even in different locations…
La leggera differenza nei prodotti non fa capire se il supermercato fa rice-targeting (vi sta facendo “confessare”) o vi sta addebitando un costo reale. In genere siamo nel primo caso, anche se spesso c’è un mix delle due cose.
Al momento il “bio” fa fare molti affari (al supermercato)…
… the favoured game at the moment has to be price-gouging the natural way, riding the bandwagon of organic food. ...The supermarkets have come to the rescue with a plentiful supply of organic products that happen to be marked up far above their additional costs…
La cosa necessita giusto di qualche accorgimento
… fruit and vegetable section contains both organic and conventionally grown produce side by side … but always side by side with a completely different product. The organic bananas are next to the ‘conventional’ (that is, non-organic) apples; the organic garlic is next ...The price-comparison would be too sobering…
I fanatici bio che non vogliono rinunciare premino almeno quei commercianti che espongono le banane bio accanto alle banane normali.
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I maniaci dei supermercati, quelli che li battono palmo a palmo in tutta la città (tipo Tim Harford) sanno bene che è difficile trovare prodotti uguali a prezzi diversi. Non fidatevi di chi proclama la “convenienza” delle Coop o la qualità di Esselunga.
Una cosa di cui non si tiene conto nel fare questi confronti è la localizzazione del supermercato: quanti km siete disposti a fare per risparmiare 1 euro?
Alcuni supermercati sembrano più economici perché – conoscendo la loro clientela - mettono in vista i prodotti più economici (o detengono solo quelli)…
… it wasn’t that these products were more expensive in Tottenham Court Road than in Dalston (only the Vittel was), it was just that in Dalston cheaper substitutes sprang into view far more readily…
Al supermercato gli sconti sono onnipresenti. Bisogna rendersi conto che il modo migliore per alzare i prezzi di un prodotto consiste nel dire che gli altri sono scontati.
La qualità di un supermercato deriva solo dal fatto che punta a clienti che apprezzano la qualità e mette più enfasi su questo aspetto. Altri sottolineeranno altro, ma tutto si trova ovunque. Sapendo questo il consiglio che ne esce è ovvio…
… so here’s my advice: if you want a bargain, don’t try to find a cheap store. Try to shop cheaply. Similar products are, very often, priced similarly. An expensive shopping trip is the result of carelessly choosing…
Inutile fare 5km per spendere meno: cercate meglio dove siete ora e troverete.
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Le politiche di prezzo dei supermercati sono meglio comprensibili se ci si pone questa domanda…
… why knock 30 per cent off many of your prices twice a year, when you could knock 5 per cent off year-round?…
Come al solito la “discriminazione di prezzo” spiega bene la cosa: bisogna isolare i consumatori pigri da quelli che gironzolano continuamente tra supermercati a caccia di affari…
… one explanation is that sales are an effective form of self-targeting.  If some customers shop around for a good deal and some customers do not, it’s best for stores to have either high prices to prise cash from the loyal (or lazy) customers, or low prices to win business from the bargain hunters…
Con prezzi stabili anche il più pigro capisce dove “comprare meglio” l’asparago…
.. between two supermarkets ...it’s hard for one to be systematically more expensive than the other without losing a lot of business, so they will charge similar prices on average, but both will also mix up their prices…
Creare confusione evita la comparazione!…
… this is an example of a universal truth about supermarkets: they are full of close (or not so close) substitutes, some cheap, some expensive, and with a strong random element to the pricing. The random element is there so that only shoppers who are careful to notice…
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I grandi supermercati ci sembrano super-potenti ma non lo sono: non possono contare sulla “scarsità”.
Siamo noi a renderli potenti con la nostra pigrizia.
La discriminazione del prezzo spiega praticamente tutto quel che accade nel supermercato e quasi tutto quel che accade nei commerci in generale…
… why does popcorncost so much at cinemas?… … customers may be dumb, but they’re not that dumb. People expect to be charged a lot for wine in restaurants and for popcorn and sweets in cinemas before they walk in the door. Now we have a better answer: it’s likely to be a price-targeting strategy…
Cosa costa di più quando andiamo al ristorante? Il posto occupato al tavolo.
Ma nessuno ci addebita la cena cronometro alla mano, non sarebbe elegante.
Magari non c’è il cronometro ma ci sono altri indicatori
… one of the big costs in a restaurant business is table space. Restaurateurs would therefore like to charge customers for dawdling, but because they cannot do that, they charge higher prices for products that tend to be consumed in longer meals: not just wine but also starters and desserts…
Capita di vedere certi prodotti estremamente spartani. Perchè tanta poca cura?
A volte la qualità è abbassata dal produttore con intenti che non sono affatto quelli di risparmiare sui costi. Perché lo fa allora?
Discriminazione di prezzo, ovviamente. Non è sempre facile spingere chi potrebbe pagare di più a farlo, e far abbassare l’appeal dell’alternativa è un modo efficace. Ci sono esempi storici nei trasporti di prima e seconda classe…
… French economist Emile Dupuit pointed to the early railways as an example: It is not because of the few thousand francs which would have to be spent to put a roof over the third-class carriage or to upholster the third-class seats that some company or other has open carriages with wooden benches … What the company is trying to do is prevent the passengers who can pay the second-class fare from travelling third class; it hits the poor, not because it wants to hurt them, but to frighten the rich…
Le sale d’aspetto scadenti di certi aeroporti potrebbero essere un esempio.
Il supermercato non è da meno: l’imballaggio di certi prodotti sembra urlare “faccio schifo!… non comprarmi!”. In altri casi il design è repellente e non costerebbe certo di più migliorarlo.
Questo è anche il motivo per cui ordinare un normalissimo cappuccino da Starbucks puo’ diventare un’impresa…
… Starbucks offers a splendid example: the world’s most famous coffee company will serve you a better, stronger cappuccino if you want one, and they will charge you less for it. ... why does this cheaper, better drink – along with its sisters, the short latte and the short coffee – languish unadvertised? The official line from Starbucks is that there is no roomon the menu board… price targeting provides a far more convincing answer: while some companies make their cheap products look unattractive, Starbucks simply makes them invisible to those who don’t ask around
Anche i ricchi potrebbero bere il loro eccellente (ed economico) cappuccino, e questo è un pericolo: vanno depistati.
Ma discriminare i clienti puo’ essere pericoloso: chi paga meno potrebbe rivendere a chi paga di più tagliando fuori il negoziante. Capita con le medicine, i dischi e i prodotti digitali. In questo modo anche i consumatori più pigri ricevono un premio a discapito del negoziante.
Si corre ai ripari in qualche modo…
… the DVD industry agreed on a system of regional coding so that DVDs bought in the United States would not work in Europe…
Ma la discriminazione di prezzo è cosa buona? Qui si realizza un paradosso…
… the same popular opinion that despises the DVD industry for trying to sell their products at different prices in different markets also believes that the big pharmaceutical companies should supply drugs to poor countries at discounted prices…
In genere la discriminazione di prezzo è un bene. Ecco un esempio:
… imagine a hypothetical pharmaceutical company called PillCorp, which has developed a uniquely powerful new treatment for HIV/ AIDS. Assume that it doesn’t engage in any price-targeting and charges the same price across the globe… that looks like bad news. PillCorp is using its scarcity power to charge a high price for a life-saving drug. As a result, people in poor countries don’t get the drug… PillCorp could be making more money and serving the world better.... a taxi driver in Cameroon might be willing to pay only $50 a year for treatment;l... Because of PillCorp’s global price policy, the taxi driver loses out on the treatment, and PillCorp loses out on the chance to make some profit. But if PillCorp were able to make a onetime discount to the taxi driver ... That is what economists mean when we say a situation ‘could be better’
Quanti più affari fa “Big Pharma”, tanto meglio sta il mondo! E in questo la discriminazione di prezzo aiuta.
E lo stesso, naturalmente, dicasi per i supermercati.
Ma facciamo un altro esempio che ha la virtù d’instillare qualche dubbio…
… consider another hypothetical organisation, TrainCorp, a passenger train company. TrainCorp owns a train that always travels full. Some of the seats go at a discount of £50 to leisure travellers who booked in advance, to senior citizens, to students or to families. The other tickets cost the full price of £100… We know at once – if we are economists – that this is inefficient. In other words, we can think of something that would make at least one person better off without making anyone else worse off. That something is to find a commuter who was willing to pay a little less than £100, say £95, and who decided to travel by car instead, and offer him a seat for £90. Where does the seat come from, since the train is full? Well, you take a student who is in no great hurry and was willing to pay a little more than £50, say £55, for the seat and politely throw him off the train. .... But of course, that’s not what happens, because if TrainCorp tried it, commuters who were willing to pay £100 would hang around for the £90 tickets… summary: the group price-targeting strategy is inefficient because it takes seats away from customers who are willing to pay more, and gives them to customers who are willing to pay less. .......individual price-targeting isn’t feasible…
Si noti però che in casi del genere  l’inefficienza deriva dalla discriminazione di prezzo per gruppi. Detto in altri termini: la discriminazione è troppo poca, andrebbe raffinata ulteriormente.
Perché certi libri escono prima nella versione più costosa con la copertina rigida e poi in formato tascabile? Per discriminare i clienti impazienti (e disposti a pagare di più dagli altri). La discriminazione spiega tutto, come al solito.
La discriminazione produce sia del bene (anche i più poveri potranno leggere il libro) e del male (l’appassionato è spremuto come un limone).
Se i supermercati potessero leggere nella vostra mente (ovvero potessero praticare una discriminazione perfetta) il mondo sarebbe un posto migliore?
Lascio in sospeso la risposta, avremo modo di riparlarne.
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Like Matt Ridley, I Remain Rationally Optimistic Donald J. Boudreaux

Like Matt Ridley, I Remain Rationally Optimistic
Donald J. Boudreaux
Citation (APA): Boudreaux, D. J. (2016). Like Matt Ridley, I Remain Rationally Optimistic [Kindle Android version]. Retrieved from Amazon.com

Parte introduttiva
Evidenzia (giallo) - Posizione 2
Like Matt Ridley, I Remain Rationally Optimistic By Donald J. Boudreaux
Evidenzia (giallo) - Posizione 16
a major premise
Evidenzia (giallo) - Posizione 16
the importance of culture and hence also of the mechanisms of cultural change and transmission
Evidenzia (giallo) - Posizione 18
the young must respect their elders:
Nota - Posizione 18
ACCORDO CON BARKOW
Evidenzia (giallo) - Posizione 19
they must want to be like them and therefore to attend to them and learn
Nota - Posizione 19
IN QUALCHE MODO
Evidenzia (giallo) - Posizione 21
it’s possible for social media to so drown out or to falsely devalue
Nota - Posizione 22
AMMESSA LA SVALUT DEI SOCIAL
Evidenzia (giallo) - Posizione 23
a chaotic or uncivilized– even hyper-dangerous– dystopia.
Nota - Posizione 24
RISCHIO
Evidenzia (giallo) - Posizione 24
an instance of that all-too-familiar ages-old phenomenon: elders convinced that today’s young’uns, with their new-fangled gadgets and independent ways, will cause society to coarsen and eventually collapse.
Nota - Posizione 26
x SOMIGLIANZE SOSPETTE DELLA LAMENTELA
Evidenzia (giallo) - Posizione 26
The material standards of living
Nota - Posizione 26
T
Evidenzia (giallo) - Posizione 27
today higher than ever,
Evidenzia (giallo) - Posizione 27
The ongoing production of material wealth that makes this trend a reality is not– despite what Thomas Piketty or Bernie Sanders might suppose– automatic or easy. It requires vast amounts of productive human creativity, effort, and flexibility. Such creativity and effort in turn require not only discipline and well-channeled intelligence, but also widespread trust. And widespread trust exists only when nearly everyone can be relied upon to keep promises even to strangers and to avoid taking advantage of others on those many occasions when such opportunism is possible.
Nota - Posizione 31
x SVILUPPO ELEVATO E FIDUCIA ELEVATA
Evidenzia (giallo) - Posizione 31
low-cost communication promotes this creativity and trust.
Nota - Posizione 32
INTERNET FAVORISCE
Evidenzia (giallo) - Posizione 34
as Steven Pinker documents, human-on-human violence is today at an all-time low.
Evidenzia (giallo) - Posizione 36
Life expectancy continues to rise and illiteracy continues to fall.
Evidenzia (giallo) - Posizione 40
humanity has never been as wealthy, healthy, safe, and educated as it is today.
Evidenzia (giallo) - Posizione 41
this progress has occurred as communication costs have fallen
Evidenzia (giallo) - Posizione 41
as the reach of each person’s communication has widened and lengthened.
Evidenzia (giallo) - Posizione 42
The 15th century printing press– the 18th century newspaper– the 19th century telegraph and telephone– the 20th century radio, television, and e-mail– the 21st century Internet, smartphone, instant messaging, and social media:
Nota - Posizione 46
x PROGRESSO E COMUNICAZIONE
Evidenzia (giallo) - Posizione 48
The same telephone that allows the parents of a sick child to summon a physician at 3: 00 am allows that child, just a few years later, to be summoned by an acquaintance to participate in some heinous or self-destructive deed.
Nota - Posizione 49
x TELEFONO PRO E CONTRO
Evidenzia (giallo) - Posizione 49
The same Internet that allows my George Mason University colleagues each year to open the eyes of tens of thousands of students to the wonders of the economic way of thinking allows ISIS operatives each year to entice a few thousand impressionable young people into the ranks of vile evil-doers.
Nota - Posizione 51
x INTERNET PRO E CONTRO
Evidenzia (giallo) - Posizione 51
And yet human progress is nevertheless correlated with the fall in the costs for ordinary people of communicating
Evidenzia (giallo) - Posizione 53
correlation often does point to causation.
Evidenzia (giallo) - Posizione 54
the more widespread and frequent is communication among strangers, the greater is the number of combinations of different ideas
Nota - Posizione 55
TEOREMA
Evidenzia (giallo) - Posizione 57
Matt Ridley describes this productive process as “ideas having sex.”
Evidenzia (giallo) - Posizione 58
just as sexual reproduction by humans is not always successful– sex and reproduction do have their risks
Evidenzia (giallo) - Posizione 60
that upside is so familiar to us today that we take it for granted.
Evidenzia (giallo) - Posizione 61
Pfizer, for example, is more likely to invest a billion dollars developing a treatment for the Zika virus if it expects to be able to market its treatment to hundreds of millions of people worldwide than if it could market that treatment only to a few hundred thousand people in North America.
Nota - Posizione 63
X ESEMPIO DI GLOB BENEDETTA
Evidenzia (giallo) - Posizione 65
modern peace
Evidenzia (giallo) - Posizione 65
the consequences of trade and a worldwide division of labor
Evidenzia (giallo) - Posizione 66
Each of us is today more dependent upon countless strangers
Evidenzia (giallo) - Posizione 67
as Tom G. Palmer notes, “It’s bad business to slaughter your customers”
Evidenzia (giallo) - Posizione 68
forge closer bonds of understanding
Evidenzia (giallo) - Posizione 71
evidence supports the proposition that international trade, while no guarantor of peace, does indeed make peace more likely.)
Nota - Posizione 72
EMPIRIA
Evidenzia (giallo) - Posizione 78
Specialists in the Culture of Our Youth
Nota - Posizione 78
T
Evidenzia (giallo) - Posizione 88
Tyler Cowen’s 1998 book, In Praise of Commercial Culture and his 2002 follow-up volume, Creative Destruction: How Globalization is Changing World Cultures.
Evidenzia (giallo) - Posizione 93
fears expressed throughout history of how commerce– both in and of itself, and of the extension of commerce across political or ethnic borders– will weaken, worsen, or wreck ‘good’ cultures.
Nota - Posizione 95
x COMMERCI E CULTURA
Evidenzia (giallo) - Posizione 96
these fears were almost always unjustified.
Evidenzia (giallo) - Posizione 96
all of the cultures that we know today are themselves the products of past mixings
Evidenzia (giallo) - Posizione 97
mixings that creatively destroyed older cultures and replaced them
Evidenzia (giallo) - Posizione 98
cultural evolution has, no doubt, always been accompanied by older people fretting about the future.
Evidenzia (giallo) - Posizione 98
such fretting reflects the reality that human beings’ cultural skills are specialized to deal with the culture of their youth.
Nota - Posizione 99
x A COSA È DOVUTO IL LAMENTO?
Evidenzia (giallo) - Posizione 100
my grandparents not only did not enjoy the Beatles’ music, but seemed genuinely to find it to be “nothing but banging and screaming”
Nota - Posizione 100
BEATLES
Evidenzia (giallo) - Posizione 102
we each become specialized in the culture of our youth,
Evidenzia (giallo) - Posizione 103
we have at least as much difficulty learning to understand and to “use” new cultural developments as, say, an auto mechanic from 1964 would encounter were he to try his hand at repairing the engine of a 2014 Toyota Rav4.
Nota - Posizione 104
x ANALOGIA
Evidenzia (giallo) - Posizione 106
cultural mixings promoted by the Internet are likely to be worse than were the mixings in the past
Nota - Posizione 106
NESSUNA RAGIONE X CREDERLO
Evidenzia (giallo) - Posizione 107
while the media
Nota - Posizione 107
...
Evidenzia (giallo) - Posizione 108
today differ from those of the past, there’s no evident reason to fear that these differences will be any less enriching
Evidenzia (giallo) - Posizione 110
The Importance of Emphasizing Past Successes
Nota - Posizione 110
T
Evidenzia (giallo) - Posizione 123
Internet (1) makes possible personal connections
Nota - Posizione 123
RIEPILOGO
Evidenzia (giallo) - Posizione 132
Deirdre McCloskey
Evidenzia (giallo) - Posizione 133
people simply loveto be told that the sky is falling.”
Evidenzia (giallo) - Posizione 138
the gloomy ones will receive disproportionate public and (hence) political attention.
Nota - Posizione 139
RISCHIO ASIMMETRIA. CI ATTIRA IL PESSIMISMO
Evidenzia (giallo) - Posizione 140
who seek greater political power will have more success if they convince the public that doom looms on the horizon.
Nota - Posizione 140
POLITICA
Evidenzia (giallo) - Posizione 141
further research.
Evidenzia (giallo) - Posizione 143
the possibility that the Internet will coarsen or damage culture will be seized upon by the fearful and by the politically opportunistic as sufficient justification for government-imposed restrictions on online activities,
Nota - Posizione 144
X PREDIZIONE
Evidenzia (giallo) - Posizione 146
emphasize that the Internet is not the first technology to disrupt established modes
Evidenzia (giallo) - Posizione 150
history teaches us that “unpredictable results and… disruptive change” are nothing new
Evidenzia (giallo) - Posizione 151
they have more often than not in modern, liberal society improved rather than worsened humanity’s