martedì 22 maggio 2018
BUONANOTTE
Riccardo Mariani ha condiviso un link.
1 aprile 2018 22:49 |
Anche ipoeti fanno il turno di notte.
"A letto vado come a un palco: per questo, per vedere sogni." |
MANUALE DI GRAMMATICA
Riccardo Mariani ha aggiunto una nuova foto.
|
"La quercia è un albero.
La rosa è un fiore. Il cervo è un animale. Il passero è un uccello. La Russia è la nostra patria. La morte è ineluttabile." Manuale di grammatica russa |
VIVERE ANCORA
Riccardo Mariani ha condiviso un link.
12 gennaio 2018 17:10 |
Tersa morte (Italian Edition)
amazon.com
Indagine nelle case di riposo...
... tra gli spasmi del sentire di vivere ancora... |
AL CAPEZZALE
Riccardo Mariani ha condiviso un link.
10 febbraio 2018 12:47 |
Tersa morte (Italian Edition)
amazon.com
Pomeriggio al capezzale. Si latita, si dormicchia, si leggiucchia. Dopo un'ora di assenza ci si guarda: si vive ancora? Sì, si vive...
#Amaz |
Come legalizzare le droghe leggere
La legalizzazione delle droghe leggere è auspicabile. Per mediare ponendo un limite alla loro diffusione lasciamo che lavori lo stigma sociale riservando queste attività a locali e posti Ben individuati.
Legalize pot, but don’t normalize it http://marginalrevolution.com/marginalrevolution/2018/05/legalize-pot-dont-normalize.html
COMPETERE PER L’ATTENZIONE
COMPETERE PER L’ATTENZIONE
Quando si compete per l’attenzione altrui, come tipico nell’era dell’informazione, offrire un piacere di natura sensoriale diventa un surplus decisivo. Anche così si spiega la proliferazione dell’estetica in tutti i campi: la pianista non deve essere solo una virtuosa ma anche una bella ragazza, il ristorante non deve solo offrire cibo di prima qualità ma anche un’atmosfera piacevole, il ricercatore non deve solo presentare una ricerca interessante ma anche ben confezionata su powerpoint…
Whether it's sleek leather pants, a shiny new Apple computer, or a designer toaster, we make important decisions as consumers every day based on our sensory experience.…
AMAZON.COM
lunedì 21 maggio 2018
TUTTI SIGNORI
TUTTI SIGNORI
Oggi siamo tutti dei Medici, ovvero dei
signori rinascimentali che ordinano e si impossessano del loro
oggetto estetico personalizzato. Non solo, lo facciamo quasi tutti i
giorni, la profusione dello stile nella vita di tutti i giorni è
inarrestabile.
TRE TESI
TRE TESI
Prima: i valori estetici sono soggettivi e si scoprono vivendo. Il piacere sensoriale ha una base biologica e rappresenta un desiderio fondamentale nell'uomo. La decorazione e l'ornamento non sono forme estetiche basse ma fanno parte a pieno titolo della nostra vita.
#Amazon
#Amazon
Whether it's sleek leather pants, a shiny new Apple computer, or a designer toaster, we make important decisions as consumers every day based on our sensory…
AMAZON.COM
Le mie idee
In vita mia non ne ho avute molte, diciamo un paio...
1. vuoi fermare la secolarizzazione? combatti il welfare. In realtà Iannaccone ha aperto la via.
2. Fisco. Fai pagare i servizi pubblici a chi puo' permetterselo (scuola, sanità, tribunali...). Anche questa poco originale.
3. Il complottismo nasce in presenza di esoterismo. Il secondo è diffuso e razionale, il primo raro e difficile. Ma più in generale: legame tra politicamente corretto, esoterismo e complottismo.
4. collegare l'astensionismo ai limiti di governo (es: limiti sul budget). Un governo votato da pochi potrà fare poche cose.
1. vuoi fermare la secolarizzazione? combatti il welfare. In realtà Iannaccone ha aperto la via.
2. Fisco. Fai pagare i servizi pubblici a chi puo' permetterselo (scuola, sanità, tribunali...). Anche questa poco originale.
3. Il complottismo nasce in presenza di esoterismo. Il secondo è diffuso e razionale, il primo raro e difficile. Ma più in generale: legame tra politicamente corretto, esoterismo e complottismo.
4. collegare l'astensionismo ai limiti di governo (es: limiti sul budget). Un governo votato da pochi potrà fare poche cose.
Preface HL
PREFACE
Note:PRE@@@@@@@@@
Yellow highlight | Location: 46
men lined up at barbershops to have their beards shaved off.
Note:DOPO IL CROLLO DEI TALEBANI
Yellow highlight | Location: 46
Women painted their nails
Note:INTANTO
Yellow highlight | Location: 47
postcards of beautiful Indian movie stars,
Note:ALTRO MERCATO PRIMA-NERO
Yellow highlight | Location: 48
adding colors like brown, peach, and green
Note:COLORI AGGIUNTI AI BURKA
Yellow highlight | Location: 49
better fabric, finer embroidery,
Note:DOMANDA DI VELI SEMPRE MIGLIORI
Yellow highlight | Location: 51
she found her own services every bit as popular as the serious business of health and welfare.
Note:IL PARRUCCHIERE AMERICANO A KABUL IN MISSIONE...CREDEVA DI SOCCORRERE
Yellow highlight | Location: 53
elections, education, a free press.
Note:EQUIVICI SULL OGGETTO DELLA LIBERTÀ
Yellow highlight | Location: 54
superficial things were just as important.
Note:TUTTAVIA
Yellow highlight | Location: 54
right to shave may be found in no international treaty
Note:PURTROPPO
Yellow highlight | Location: 57
artworks like the giant Bamiyan Buddhas
Note:UNA CONCEZIONE ANGUSTA DELL ESTETICA
Yellow highlight | Location: 57
a different view of the frivolous, consumerist impulses
Note:L ERRORE
Yellow highlight | Location: 58
buying consumer electronics?”
Note:LA TRISTE CELERAZIONE DELLA LIBERTÀ
Yellow highlight | Location: 59
Anna Quindlen in a 2001 Christmas column
Note:L INTRISTITA
Yellow highlight | Location: 60
our persistent interest in variety, adornment, and new sensory pleasures is created by advertising,
Note:LA TEORIA SOTTO...BISOGNI INDOTRI
Yellow highlight | Location: 61
“I do not need an alpaca swing coat, a tourmaline brooch,
Note:NN M SERVE!!!!!
Yellow highlight | Location: 64
Why buy a green burka when you’re a poor peasant and already have two blue ones?
Note:VALE X TUTTI...PERCHÈ DIPINGERSI LE UNGHIE
Yellow highlight | Location: 66
Yet liberated Kabul had no ubiquitous advertising
Note:TUTTAVIA
Yellow highlight | Location: 67
our relation to aesthetic value is too fundamental to be explained by commercial mind control.
Note:IPOTESI
Yellow highlight | Location: 68
Human beings know the world, and each other, through our senses.
Note:I SENSI
Yellow highlight | Location: 69
appearances are not just potentially deceiving but frivolous
Note:LA DOPPIA LEZIONE DELLA VITA
Yellow highlight | Location: 71
We learn to contrast surface to substance,
Note:ALTRA LEZIONE
Yellow highlight | Location: 72
sun does not go around the earth.
Note:LEZIONE
Yellow highlight | Location: 75
When we declare that mere surface cannot possibly have legitimate value, we deny human experience
Note:MA ANCHE IL CONTRARIO È IMPRATICABILE
Yellow highlight | Location: 76
We veer madly between overvaluing and undervaluing the importance of aesthetics.
Note:ESITO
Yellow highlight | Location: 78
This book seeks to untangle those confusions,
Note:LO SCOPO DEL LIBRO
Yellow highlight | Location: 78
the nature of aesthetic value
Note:Ttttttttt
Yellow highlight | Location: 80
a healthy balance between substance and surface,
Note:SCOPO
Yellow highlight | Location: 82
“authenticity,”
Note:Tttttttt
Yellow highlight | Location: 83
aesthetic authorities consider a prime measure of worth.
Note:L AUTENTICITÀ
Yellow highlight | Location: 85
Universal CityWalk is deliberately fake.
Note:TRA LA E LA FERNANDO VALEY
Yellow highlight | Location: 85
the open-air shopping mall “a great simulacrum
Note:NOMIGNOLI
Yellow highlight | Location: 86
the quintessential, idealized L.A.”
Yellow highlight | Location: 88
adorned with bright signs, colorful tiles, video screens, murals, and such playful accessories
Note:FACCIATE
Yellow highlight | Location: 89
encouraged its tenants to let their decorative imaginations run wild.
Note:DIVERSAMENTE DA ALTRI CENTRI COMMERCIALI
Yellow highlight | Location: 90
artificial beach
Note:PRESENZE
Yellow highlight | Location: 90
palm trees.
Yellow highlight | Location: 90
fountain shoots water up through the sidewalk.
Yellow highlight | Location: 91
vintage neon signs.
Yellow highlight | Location: 92
condemned as an inauthentic
Note:QUANDO APRÌ NEL 1993
Yellow highlight | Location: 93
a phony refuge from the diversity and conflict of a city
Note:CONDANNATA COME FUGA DAL REALE...RIOTS
Yellow highlight | Location: 93
“Exhibit A in a hot new trend among the beleaguered middle classes: bunkering,”
Note:UN NOTO GIORNALISTA
Yellow highlight | Location: 95
a petting zoo
Note:UN ALTRO
Yellow highlight | Location: 95
Almost immediately, CityWalk became not a bunker but a grand mixing zone.
Note:LA REAZIONE DELLA GENTE
Yellow highlight | Location: 96
CityWalk was full of people.
Yellow highlight | Location: 96
they were all grinning,”
Yellow highlight | Location: 97
a beloved hangout,
Note:IL CORSO CENTRAL
Yellow highlight | Location: 98
“the most vital public space in Los Angeles,”
Note:OGGI
Yellow highlight | Location: 104
the assumption that artifice and interaction are contradictory,
Note:CONFUTATO
Yellow highlight | Location: 106
a space where people from many different backgrounds can enjoy themselves together.
Note:LA DIVERSITÀ
Yellow highlight | Location: 108
South African of Johannesburg’s Montecasino, a casino that replicates a Tuscan village,
Note:QUI ANCHE IL CIELO È FALSO
Yellow highlight | Location: 109
imported cobblestones
Note | Location: 109
PRESENZE
Yellow highlight | Location: 109
an old Fiat accumulating parking tickets
Yellow highlight | Location: 110
Montecasino attracts a racially mixed crowd,
Note:ANXHE QUI...DIVERSITÀ
Yellow highlight | Location: 111
Its deracinated design is central to its appeal.
Note:SENZA RADICI
Yellow highlight | Location: 112
“Montecasino imposes nothing on anyone. It is completely, exuberantly fake,”
Note:LIBERTÀ
Yellow highlight | Location: 113
it is this fakeness that ensures its egalitarian popularity.
Note:COME LAS VEGAS
Yellow highlight | Location: 113
Blacks and whites feel equally at home
Note:LA VERA UGUAGL
Yellow highlight | Location: 114
The price of democracy, it would seem, is inauthenticity.”
Note:TESI
Yellow highlight | Location: 115
Maybe we’ve misunderstood the meaning and value of authenticity.
Note:DUBBIO
Yellow highlight | Location: 116
While “art” can certainly be a meaningful category, it can also be deceptive,
Note:IL RISCHIO DI SEPARARE ARTE E VITA
Yellow highlight | Location: 118
Cooper-Hewitt, National Design Museum, in New York
Note:NELLE SUE CANTINE SCOPERTA L OPERA DI MICHELANGELO DESIGNER
Yellow highlight | Location: 120
April 2002, Timothy Clifford,
Note:LO SCOPRITORE
Yellow highlight | Location: 129
commentators denounce art museums for “dumbing-down” their exhibits with motorcycles, guitars, and Armani clothes,
Note:L ACCUSA
Yellow highlight | Location: 130
the line between art and artifacts was not always so rigid.
Note:TUTRAVIA
Yellow highlight | Location: 131
“Renaissance artists of the highest caliber were commissioned to design
Note:MICHELANGELO DESIGNER
Yellow highlight | Location: 131
lamps, salt cellars and tapestries,”
Note:OGGETTI SU CUI LAVORÒ
Yellow highlight | Location: 133
You no longer have to be a Medici to enjoy aesthetic abundance,
Note:OGGI VOGLIAMO ESSERE TUTTI DEI MEDICI
Yellow highlight | Location: 134
the profusion of style in everyday life.
Note:OGGETTO DEL LIBRO
Yellow highlight | Location: 136
aesthetic value is subjective and can be discovered only through experience,
Note:TESI 1
Yellow highlight | Location: 136
sensory pleasure and meaning are fundamental, biologically based human wants
Note:TESI 2
Yellow highlight | Location: 138
Decoration and adornment are neither higher nor lower than “real” life. They are part of it.
Note:TESI 3
Yellow highlight | Location: 139
One THE AESTHETIC IMPERATIVE
Note:PRE@@@@@@@@@
Yellow highlight | Location: 46
men lined up at barbershops to have their beards shaved off.
Note:DOPO IL CROLLO DEI TALEBANI
Yellow highlight | Location: 46
Women painted their nails
Note:INTANTO
Yellow highlight | Location: 47
postcards of beautiful Indian movie stars,
Note:ALTRO MERCATO PRIMA-NERO
Yellow highlight | Location: 48
adding colors like brown, peach, and green
Note:COLORI AGGIUNTI AI BURKA
Yellow highlight | Location: 49
better fabric, finer embroidery,
Note:DOMANDA DI VELI SEMPRE MIGLIORI
Yellow highlight | Location: 51
she found her own services every bit as popular as the serious business of health and welfare.
Note:IL PARRUCCHIERE AMERICANO A KABUL IN MISSIONE...CREDEVA DI SOCCORRERE
Yellow highlight | Location: 53
elections, education, a free press.
Note:EQUIVICI SULL OGGETTO DELLA LIBERTÀ
Yellow highlight | Location: 54
superficial things were just as important.
Note:TUTTAVIA
Yellow highlight | Location: 54
right to shave may be found in no international treaty
Note:PURTROPPO
Yellow highlight | Location: 57
artworks like the giant Bamiyan Buddhas
Note:UNA CONCEZIONE ANGUSTA DELL ESTETICA
Yellow highlight | Location: 57
a different view of the frivolous, consumerist impulses
Note:L ERRORE
Yellow highlight | Location: 58
buying consumer electronics?”
Note:LA TRISTE CELERAZIONE DELLA LIBERTÀ
Yellow highlight | Location: 59
Anna Quindlen in a 2001 Christmas column
Note:L INTRISTITA
Yellow highlight | Location: 60
our persistent interest in variety, adornment, and new sensory pleasures is created by advertising,
Note:LA TEORIA SOTTO...BISOGNI INDOTRI
Yellow highlight | Location: 61
“I do not need an alpaca swing coat, a tourmaline brooch,
Note:NN M SERVE!!!!!
Yellow highlight | Location: 64
Why buy a green burka when you’re a poor peasant and already have two blue ones?
Note:VALE X TUTTI...PERCHÈ DIPINGERSI LE UNGHIE
Yellow highlight | Location: 66
Yet liberated Kabul had no ubiquitous advertising
Note:TUTTAVIA
Yellow highlight | Location: 67
our relation to aesthetic value is too fundamental to be explained by commercial mind control.
Note:IPOTESI
Yellow highlight | Location: 68
Human beings know the world, and each other, through our senses.
Note:I SENSI
Yellow highlight | Location: 69
appearances are not just potentially deceiving but frivolous
Note:LA DOPPIA LEZIONE DELLA VITA
Yellow highlight | Location: 71
We learn to contrast surface to substance,
Note:ALTRA LEZIONE
Yellow highlight | Location: 72
sun does not go around the earth.
Note:LEZIONE
Yellow highlight | Location: 75
When we declare that mere surface cannot possibly have legitimate value, we deny human experience
Note:MA ANCHE IL CONTRARIO È IMPRATICABILE
Yellow highlight | Location: 76
We veer madly between overvaluing and undervaluing the importance of aesthetics.
Note:ESITO
Yellow highlight | Location: 78
This book seeks to untangle those confusions,
Note:LO SCOPO DEL LIBRO
Yellow highlight | Location: 78
the nature of aesthetic value
Note:Ttttttttt
Yellow highlight | Location: 80
a healthy balance between substance and surface,
Note:SCOPO
Yellow highlight | Location: 82
“authenticity,”
Note:Tttttttt
Yellow highlight | Location: 83
aesthetic authorities consider a prime measure of worth.
Note:L AUTENTICITÀ
Yellow highlight | Location: 85
Universal CityWalk is deliberately fake.
Note:TRA LA E LA FERNANDO VALEY
Yellow highlight | Location: 85
the open-air shopping mall “a great simulacrum
Note:NOMIGNOLI
Yellow highlight | Location: 86
the quintessential, idealized L.A.”
Yellow highlight | Location: 88
adorned with bright signs, colorful tiles, video screens, murals, and such playful accessories
Note:FACCIATE
Yellow highlight | Location: 89
encouraged its tenants to let their decorative imaginations run wild.
Note:DIVERSAMENTE DA ALTRI CENTRI COMMERCIALI
Yellow highlight | Location: 90
artificial beach
Note:PRESENZE
Yellow highlight | Location: 90
palm trees.
Yellow highlight | Location: 90
fountain shoots water up through the sidewalk.
Yellow highlight | Location: 91
vintage neon signs.
Yellow highlight | Location: 92
condemned as an inauthentic
Note:QUANDO APRÌ NEL 1993
Yellow highlight | Location: 93
a phony refuge from the diversity and conflict of a city
Note:CONDANNATA COME FUGA DAL REALE...RIOTS
Yellow highlight | Location: 93
“Exhibit A in a hot new trend among the beleaguered middle classes: bunkering,”
Note:UN NOTO GIORNALISTA
Yellow highlight | Location: 95
a petting zoo
Note:UN ALTRO
Yellow highlight | Location: 95
Almost immediately, CityWalk became not a bunker but a grand mixing zone.
Note:LA REAZIONE DELLA GENTE
Yellow highlight | Location: 96
CityWalk was full of people.
Yellow highlight | Location: 96
they were all grinning,”
Yellow highlight | Location: 97
a beloved hangout,
Note:IL CORSO CENTRAL
Yellow highlight | Location: 98
“the most vital public space in Los Angeles,”
Note:OGGI
Yellow highlight | Location: 104
the assumption that artifice and interaction are contradictory,
Note:CONFUTATO
Yellow highlight | Location: 106
a space where people from many different backgrounds can enjoy themselves together.
Note:LA DIVERSITÀ
Yellow highlight | Location: 108
South African of Johannesburg’s Montecasino, a casino that replicates a Tuscan village,
Note:QUI ANCHE IL CIELO È FALSO
Yellow highlight | Location: 109
imported cobblestones
Note | Location: 109
PRESENZE
Yellow highlight | Location: 109
an old Fiat accumulating parking tickets
Yellow highlight | Location: 110
Montecasino attracts a racially mixed crowd,
Note:ANXHE QUI...DIVERSITÀ
Yellow highlight | Location: 111
Its deracinated design is central to its appeal.
Note:SENZA RADICI
Yellow highlight | Location: 112
“Montecasino imposes nothing on anyone. It is completely, exuberantly fake,”
Note:LIBERTÀ
Yellow highlight | Location: 113
it is this fakeness that ensures its egalitarian popularity.
Note:COME LAS VEGAS
Yellow highlight | Location: 113
Blacks and whites feel equally at home
Note:LA VERA UGUAGL
Yellow highlight | Location: 114
The price of democracy, it would seem, is inauthenticity.”
Note:TESI
Yellow highlight | Location: 115
Maybe we’ve misunderstood the meaning and value of authenticity.
Note:DUBBIO
Yellow highlight | Location: 116
While “art” can certainly be a meaningful category, it can also be deceptive,
Note:IL RISCHIO DI SEPARARE ARTE E VITA
Yellow highlight | Location: 118
Cooper-Hewitt, National Design Museum, in New York
Note:NELLE SUE CANTINE SCOPERTA L OPERA DI MICHELANGELO DESIGNER
Yellow highlight | Location: 120
April 2002, Timothy Clifford,
Note:LO SCOPRITORE
Yellow highlight | Location: 129
commentators denounce art museums for “dumbing-down” their exhibits with motorcycles, guitars, and Armani clothes,
Note:L ACCUSA
Yellow highlight | Location: 130
the line between art and artifacts was not always so rigid.
Note:TUTRAVIA
Yellow highlight | Location: 131
“Renaissance artists of the highest caliber were commissioned to design
Note:MICHELANGELO DESIGNER
Yellow highlight | Location: 131
lamps, salt cellars and tapestries,”
Note:OGGETTI SU CUI LAVORÒ
Yellow highlight | Location: 133
You no longer have to be a Medici to enjoy aesthetic abundance,
Note:OGGI VOGLIAMO ESSERE TUTTI DEI MEDICI
Yellow highlight | Location: 134
the profusion of style in everyday life.
Note:OGGETTO DEL LIBRO
Yellow highlight | Location: 136
aesthetic value is subjective and can be discovered only through experience,
Note:TESI 1
Yellow highlight | Location: 136
sensory pleasure and meaning are fundamental, biologically based human wants
Note:TESI 2
Yellow highlight | Location: 138
Decoration and adornment are neither higher nor lower than “real” life. They are part of it.
Note:TESI 3
Yellow highlight | Location: 139
One THE AESTHETIC IMPERATIVE
L'ATEO (TOLLERANTE)
Un vecchio eremita dei boschi, folle profeta fondamentalista. Un insegnante che si rifugia nel rigido autocontrollo della ragione. E un ragazzo al bivio tra l'una e l'altra…
AMAZON.COM
ESCLUSIONI
Riccardo Mariani ha condiviso un link.
20 gennaio 2018 8:36 |
La pura superficie (Italian Edition)
amazon.com
E quel giorno in cui fuori casa toglieranno la suoneria per escludere i genitori?
|
NUVOLE A STRACUMULI
Riccardo Mariani ha condiviso un link.
12 marzo 2018 10:11 |
La pura superficie (Italian Edition)
amazon.com
Oggi qui nuvole a stratocumuli.
Oh, una parola che volevo dire da anni. |
DAL DIARIO DI KAFKA
Riccardo Mariani ha condiviso un link.
12 marzo 2018 10:13 |
Dal diario di Kafka, 2 agosto 1914: La Germania ha dichiarato guerra alla Russia. – Nel pomeriggio scuola di nuoto.
|
FACCE DA CIRCOLO
Riccardo Mariani ha condiviso un link.
20 gennaio 2018 8:49 |
Ferito a morte (Italian Edition)
amazon.com
Facce da Circolo nautico: segnate dalle rughe degli infiniti sorrisi servili rivolti ai potenti, e degli austeri cipigli rivolti agli inferiori.
|
L'ETERNA CONTRORA
Riccardo Mariani ha condiviso un link.
25 gennaio 2018 13:29 |
Ferito a morte (Italian Edition)
amazon.com
La vita come eterna controra. Anestesia della siesta. Le pareti dello stomaco dilatate dal pasto domenicale di mammà quando riceve la visita del figlio ex-inappetente. Sughi e fritti impegnano le glandole delle aree gastriche, i grassi ritardano il processo di scomposizione chimica. Udibili rimescolii, involontarie contrazioni, biologico mugugno.
|
PICCOLE ASTUZIE
Riccardo Mariani ha condiviso un link.
28 gennaio 2018 0:11 |
Ferito a morte (Italian Edition)
amazon.com
Alzarsi tardi al mattino è un’astuzia, abbrevia la giornata (oltre che la vita).
|
NAPOLETANOFILI
Riccardo Mariani ha condiviso un link.
24 febbraio 2018 14:43 |
Ferito a morte (Italian Edition)
amazon.com
Guai a mancare di complicità quando parli di Napoli, guai a rompere la paternalistica, lì sono tutti troppo simpatici, è una città di simpaticoni, guai ad annoiarsi della simpatia. Il napoletano passa il suo tempo a chiedere comprensione e ammirazione come se esigesse un credito, con un’aria imbarazzata e altezzosa, sconta la colpa di aver fatto di se stesso una leggenda, di cercare in essa l’assoluzione da ogni condanna.
|
LA MUTA
Riccardo Mariani ha condiviso un link.
3 febbraio 2018 12:12 |
Quando TB volle farsi un vestito nuovo rinunciando per sempre a "quegli indumenti concresciuti per decenni con il suo corpo" (maglioncino rosso e pantaloni grigi di lana).
|
Iscriviti a:
Post (Atom)